دیدنی های رودان
دیدنی های رودان

مکان های دیدنی شهر رودان | Roodān

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دیدنی های رودان

شهرستان رودان از شهرستان‌های استان هرمزگان در جنوب ایران است. و مرکز آن شهر رودان (دهبارز) است.شهرستان رودان از شمال به حاجی آباد، از شمال شرقی به فاریاب (گلاشکرد)، از شرق به کهنوج و منوجان، از جنوب شرقی و جنوب به میناب و از غرب به بندرعباس محدود می‌شود.رودان در قدیم به نام «رودکان» معروف بوده و وجه تسمیه آن، وجود رودخانه‌های متعدد و پرآب است. آب و هوای این منطقه گرم وخشک است و زمستانی معتدل و تابستانی گرم دارد.شهر رودان پس از بندرعباس و میناب سومین شهر پر جمعیت استان است.در ادامه مطلب همراه تاپ توریست باشید تا درباره دیدنی های شهر رودان بیشتر بدانید.

زیارتگاه سید سلطان محمد

یکی از مهمترین زیارتگاههای رودان است که همه ساله بویژه در ایام نوروز تعداد زیادی از عاشقان اهل بیت عصمت وطهارت جهت زیارت برادر حضرت امام رضا(ع) راههای دور ونزدیک را پشت سر می گذارند و با عشقی وافر ایام خوشی را در روستای زیارتی پیر چوگان سپری می نمایند.این مکان مذهبی در42کیلومتری و در مسیر جاده رودان به رودخانه واقع می باشد.

دیدنی های رودان
دیدنی های رودان

زیارتگاه شاه قطب الدین حیدر

زیارتگاه شاه قطب الدین حیدر نیز یکی از مهم ترین زیارتگاههای رودان است که یکی از قطب های مذهبی در ایام سال می باشد و تعداد زیادی از عاشقان اهل بیت را در طول هفته به سوی خود می کشاند و یکی از مراکز گردشگری شهرستان رودان می باشد.این مکان مذهبی در فاصله 3کیلومتری از مرکز شهر واقع شده است امامزاده شاه قطب الدین حیدر یکی از نوادگان امام موسی کاظم می باشد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


دیدنی های رودان
دیدنی های رودان

سنگ نوشته های باد افشان

سنگ نوشته های باد افشان : درمنطقه ای به همین نام و در فاصله 15کیلومتری شمال شهرستان رودان بر روی سنگهای ستبر کلماتی با خط میخی و نقاشی های بدیع وجلوه گری نکاشته شده که به عقیده کارشناسان، بازگشتی به دوران تمدن عیلامی دارد.

دیدنی های رودان
دیدنی های رودان

قلعه کمیز

درفاصله 12کیلومتری شرق شهرستان رودان قلعه ای که نشان هویت وپایمردی مردم این سامان است، چشم هر بنده ای را به خود جلب می کند این قلعه تاریخی به علت عدم توجه روبه ویرانی می باشد مهمترین اخبار در مورد قلعه کمیز خبر از نبردهای متعدد قوم بارز با دشمنان خارجی می دهد با این حال مهمترین منطقه گردشگری شهرستان رودان می باشد.

دیدنی های رودان
دیدنی های رودان

قلعه دختران

این قلعه در فاصله 5کیلومتری شمال دهبارز ومنتهی الیه کوی گرم واقع است، این قلعه که در حال حاضر به ویرانه ای مبدل شده به وسیله سنگهای بزرگی بنا گردیده که وجود سنگرهای سنگی متعددی در اطراف قلعه وغاری در پایین آن نشان دقت وتوجه خاص ساکنان قلعه به بالا بردن ضریب امنیتی پناهگاهشان می باشد.گفته می شود این قلعه توسط دختر یکی از بزرگان اقوام گذشته رودان اداره می شده است .

گو آهن

گو آهن اثاری باستانی از دوران بسیار دور در شهرستان رودان (دِهبارز) و درنخلستانهای مرکزی شهر رودان ودرمکانی با همین به نام گو آهن ، سنگهایی با ترکیب آلیاژهای مختلف کشف گردیده که مبین صنعت فلز کاری در دوران گذشته می‌باشد. عقیده عمومی براین است که در این مکان کارگاه بزرگ فلز کاری جهت ساخت وسایل وابزار جنگی دایر بوده‌است.

چهار دهنه اي رودان

در فاصله اي 15 كيلومتري شهرستان رودان پلي با چهار دهنه واقع شده است و صد متر بالاتر روستايي با همين نام وجود دارد .رودخانه اي با بارانهاي فصلي از زير اين پل مي گذرد كه هم مردم روستا و هم مسافران و مردم شهرستان جهت تفريح به اين منطقه مي آيند و از آن استفاده مي كنند. كوههاي اطراف و رودخانه جاري و باغ هاي مجاور آن چشم انداز بسيار زيبايي به اين منطقه داده است.

روستای برنطین رودان

موقعیت روستای برنطین ازتوابع شهرستان رودان است که با حدود هشت هزار نفر جمعیت در قسمت جنوبی شهرستان رودان قرار دارد . این روستا از مرکز شهرستان حدود سی و پنج کیلومتر فاصله دارد. این روستای سرسبز که شغل اکثر مردم ان باغداری وکشاورزی است خاک حاصلخیزی دارد . در این روستا بخاطر شرایط آب و هوا مرکباتی ماند: لیمو ترش پرتقال لیموشیرین نارنگی نارنج وگریپ فروت کاشت میشود. همچنین صیفی جاتی مانند: گوجه , خیار ,پیاز , فلفل , بادمجان, لوبیا ازدیگرمحصولات این روستا هستند.دراین روستا مکان های زیارتی مانند امام زاده سید امیر و زیارت شی بختیار (شیخ بختیار) وجود دارد . ازمکان های تفریحی این روستا میتوان به “دورودخانه” وکوههای اطراف آن اشاره کرد که محل تلاقی دو رودخانه ی دهبارز و جغین-برنطین است. کاریزا هم از مکانهای خوب جهت تفریح وچیدن میوه ی کنار است این مکان در ابتدای روستا وجاده ی آن کنار پست برق میباشد. همچنین کوه گاپارا(gaapaaraa) مکان مناسبی برای کوهنوردی وتفریح میباشد.

قبرستان گبره

درسراسر رودان آثار زيادي از گورهايي به چشم مي خورد که با کلمات وخطي شبيه به ميخي هر بيننده اي را به عمق تاريخ گذشته رودان راهنمايي مي نمايد، به گفته پيشينيان اين قبرستانها مربوط به ساکنان اوليه اين خطه بوده وهزاران سال نيز قدمت دارند

دیدنی های رودان
دیدنی های رودان

آبشار کرون 

این آبشار درمنطقه کوهستانی باد افشان در 27کیلومتری در مسیر جاده رودخانه ورودان واقع می باشد ویکی از پر آب ترین منطقه رودان محسوبمی گردد.سنگ نوشته هاي بادافشان:در منطقه بادافشان بر روي سنگ هاي ستبر كلماتي به خط ميخي و نقاشي هاي بديع وجود دارد كه به عقيدة كارشناسان قدمت آن ها به دوران إيلامي و آشوري مي رسد.

دیدنی های رودان
دیدنی های رودان

نازدشت

نازدشت در فاصله ۶۵ کیلومتری شمال شهرستان رودان ودر همسایگی استان کرمان باغهای زیبای ناز دشت چلو خاصی را به منطقه داده‌است. خاندان پهلوی در این مکان اقدام به ساختن کاخ عظیمی نموده‌اند، باغ ناز دشت جهت شادابی نیاز به توجه بیشتر مسئولین دارد، کلکسیونی از انواع مرکبات و ارقام مرغوب پرتقال, نارنگی و گریپ فروت از جمله محصولات باغ زیبای نازدشت می‌باشد.

دیدنی های رودان
دیدنی های رودان

کهنوج بالا

کهنوج بالا کمی پایین تر از پل زیبای آبنما منطقه‌ای به نام فوق با داشتن قنات‌های جاری از آب زلال و باغهای انبه و لیموترش، گردشگاه زیبایی از بوجود آورده‌است. به یقین تفرج در رودان بدون ماندن در کهنوج بالا خالی از لطف وصفا می‌باشد. (این منطقه تقریبا خشک شده و امروزه قابل مقایسه با گذشته نیست)



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)