دیدنی های اسالم 
دیدنی های اسالم 

جاذبه های دیدنی اسالم ، استان گیلان | Asalem

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دیدنی های اسالم 

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با دیدنی های اسالم در استان گیلان آشنا خواهیم کرد . در ادامه مطلب با ما همراه باشید .

اسالم بخشی از شهرستان تالش است که حدود ۱۰ هزار نفر جمعیت دارد. مردم شهرستان تالش به زبان تالشی و ترکی حرف می‌زنند و از محصولات آن می‌توان به گلیم، سفال، محصولات دامی، چوب و کاغذ اشاره کرد. در اطراف تالش نیز جاذبه‌های گردشگری دیگری وجود دارد.

از دیدنی های اسالم می‌توان به جنگل گیسوم و بخش‌های تفریحی آن اشاره کرد. گردشگرانی که از خلخال به سمت اسالم حرکت می‌کنند، با کمی رانندگی از جاده زیبای گیسوم و جنگل و ساحل آن نیز دیدن خواهند کرد. گفتنی است که بخش‌هایی از فیلم حضرت سلیمان نیز در مناطقی از اسالم ساخته شده بود و شهر اورشلیم را تداعی می‌کرد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جنگل اسالم

اسالم یکی از شهرهای استان گیلان در شمال ایران است. از نقاط دیدنی اسالم می توان به پارک جنگلی گیسوم، جاده اسالم به خلخال و منزل جلال ال احمد و… اشاره کرد. مسیر قدیمی اسالم به خلخال یکی از مسیرهای زیبا و بکر طبیعتگردی و جنگل نوردی است که از سالیان دور مردم خطه شمال از آن برای رفت و آمد به اردبیل استفاده میکردند.

مسیر پیاده روی جنگل اسالم حدود ۲۰ ساعت بوده که ترکیبی از کوه نوردی و جنگل نوردی در مسیرهای سنگین و سبک می باشد. در مسیرهای پیاده روی جنگل اسالم امکانات رفاهی خاصی وجود ندارد. در طول مسیر چشمه های آب وجود دارد.

دیدنی های اسالم 
دیدنی های اسالم

برای مسافرت به جنگل اسالم باید به خلخال مسافرت نمود و سپس روستای اندبیل. بعد از روستا چند کیلومتری جاده آسفالت وجود دارد که پس از آن مسیر پیاده روی شروع می شود. مسیر خلخال به سمت اسالم سرپایینی است به همین دلیل اغلب این مسیر انتخاب می شود.در طول مسیر پیاده روی جنگل اسالم، پاکوب وجود دارد اما بدون راهنما قدم گذاشتن به این مسیر کار خطرناکی است.

انتهای مسیر جنگل اسالم به نقطه ای بین اسالم و خلخال در جاده آسفالت ختم می شود.جنگل اسالم از دیدگاه گردشگران و جنگل نوردان یکی از مکانهای دیدنی گیلان و یکی از زیباترین مناطق کوهستانی و جنگلی ایران بشمار می آید که همواره دوستداران طبیعت را به سوی خود فرا میخواند.

دیدنی های اسالم 
دیدنی های اسالم

پارک جنگلی گیسوم

پارک جنگلی گيسوم يکي از نقاط ديدني استان گيلان و شهرستان تالش است. مسيري زيبا و ديدني درختان سر به فلک کشيده گیسوم تونلي جنگلي را ايجاد کرده است که دل هر بيننده‌اي را با خود مي‌برد. گيسوم در جنوب رضوانشهر به فاصله ۱۴کيلومتر و شمال آن، شهر هشتپر (تالش) با فاصله حدود ۲۰کيلومتر قرار دارد.

جاده گيسوم تونلي جنگلي را با نسيم خنک کوهستان هاي تالش در هم آميخته تا تن و جان هر رهگذري را آرامش ببخشد و روحش را آسايش دهد. گيسوم جايي است که جنگل و دريا به هم مي رسند و سحر طبيعت به اوج خود مي رسد. اگرچه گيسوم فقط در نيمه اول سال پذيراي گردشگران است ولي بايد گفت که اگر در نوروز و نيمه اول سال هم موفق به سفر به اين منطقه گردشگري نشديد زيبايي هاي طبيعي گيسوم در فصل پاييز و زمستان نيز کمتر از بهار و تابستان نيست.

دیدنی های اسالم 
دیدنی های اسالم

جاده اسالم به خلخال

مسیر کوهستانی اسالم به خلخال از شهر اسالم به سمت جنوب محورکوهستانی و جنگلی اسالم به خلخال قرار دارد.ابتداي جاده فاقد علائم راهنماي گردشگري است. جاده گردشگری خلخال – اسالم که شهرستان خلخال در استان اردبیل را به اسالم در استان گیلان متصل می کند به دلیل برخورداری از شرایط خاص و اقلیم کوهستانی و ترکیب طبیعت جنگلی با دشت امروز به عنوان رویایی ترین جاده جنگلی کشور شناخته می شود.

دامنه های سر سبز و گله های سفید گوسفندی که در دور دست‌ها حرکت می کنند، چشم انداز ییلاق و کلبه های چوبی روستاییان و مه ای که دره ها را سفید پوش می کند و گاهی حتی تا روی جاده می آید و درختان بلند و انبوه که سایه شان جاده کوهستان را گاهی تاریک می کند بخشی از زیبایی های این جاده رویایی است. جاده اسالم به خلخال مسیری رویایی در شمال کشور است؛ این جاده را می‌توان مسیر بهشت نامید، زیرا ترکیبی از جنگل و دشت، گلزار و آبشار و دریاچه است.

دیدنی های اسالم 
دیدنی های اسالم

منطقه شکار ممنوع ناو

این منطقه با وسعت حدود ۲۱/۴۹۱۹ هکتار در سال ۱۱/۶/۸۱ توسط سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام شد و در تاریخ ۱۵/۱/۸۷ به مدت ۵ سال دیگر نیز مورد تمدید قرار گرفت.

حداقل ارتفاع آن از سطح دریا ۶۰۰ متر و حداکثر تا ۲۰۰۰ متر می باشد. این منطقه بین طول شرقی , E4847-E4841 و عرض شمالی , N3741 , N3736 واقع شده و نزدیکترین فاصله آن تا شهرستان تالش ۴۰ کیلومتر و تا منطقه اسالم ۳۰ کیلومتر و اسالم به خلخال حدود ۵ کیلومتر می باشد منطقه مزبور از طرف شمال به رودخانه ناواسالم، از طرف جنوب مسیر خط الراس از اسبه هونی تا چاره سوداغ از طرف مشرق مسیر عبور ۵ جاده طرح از دریا بن پایین به قله شاه گرداب و از طرف غرب از ارتفاع چاره سوداغ تا روستای ناو پایین محدود شده است.

دیدنی های اسالم 
دیدنی های اسالم


 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)