جاهای دیدنی نور
جاهای دیدنی نور

مکان های گردشگری و دیدنی نور ، مازندران | Nur

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی نور

نور نام یکی از شهر‌های زیبای مازندران می‌باشد که جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیبایی را در خود جای داده است. «سولده» نامیست که هنوز محلی‌های قدیمی این شهر زیبا را به این نام صدا می‌زنند. نام کنونی این شهر از رودخانه‌ای به همین نام که رشته کوه‌های البرز سرچشمه می‌گیرید و به هراز می‌رسد گرفته شده است. پوشش گیاهی شهرستان نور، شامل دو قسمت جنگل و مرتع میباشد؛ که قسمت جنگلی آن، به خصوص در فصول بهار و پاییز بسیار زیبا و جذاب میباشد. اکنون شهرستان نور، دارای ۲۳۲ نقطه روستایی و پنج نقطه شهری، شامل شهرهای: نور، رویان، چمستان، بلده، ایزدشهر و شهرکهای مسکونی گوناگون می باشد. در ادامه همراه تاپ توریست باشید تا با جاهای دیدنی نور بیشتر آشنا شوید.

آبشار آب‌ پری

آبشار آب پری که در نزدیکی شهر رویان مازندران قرار دارد داستان عجیبی را در لا به لای سنگ‌ها و قطرات آب خود پنهان کرده است، گفته می‌شود هر مسافری که از گردنه‌های این آبشار گذر می‌کرده است، اصواتی عجیب و خوفناک می‌شنیده است و از همین جهت تصور می‌کرده که جن‌ها و پری‌ها در این آبشار سکنا گزیده‌اند و به همین جهت نام این آبشار را « آبشار آب پری» نامیده‌اند.

جاهای دیدنی نور

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


پارک جنگلی کشپل

پارک جنگلی کشپل در شهرستان نور شهر چمستان که مسیر ییلاقی لاویج به فاصله ۵ کیلومتر تا نور و ۲.۵ کیلومتر تا چمستان واقع شده است. پارک جنگلی چمستان به مساحت ۷.۲۱ هکتار از جاذبه های شهر نور محسوب می شود که نزدیک آبگرم لاویج می باشد. این پارک با پوشش گیاهی توسکا و بلوط و افرا و ممرز و انجیل پوشیده شده است که تفرجگاه مناسبی برای گردشگران می باشد.

جاهای دیدنی نور

دریاچه الیمالات

دریاچه سد الیمالات در ۸ کیلومتری نور در مسیر جاده نور-چمستان قرار دارد و فاصله آن از جاده اصلی نور به چمستان حدود ۳ کیلومتر است. دریاچه الیمالات که در دل جنگل واقع شده است، به عنوان گردشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دریاچه آن‌قدر زیباست که گویی جنگل را در آغوش گرفته است. در آنجا همه چیز برای چند ساعت تفریح و البته آرامش مهیاست. سد خاکی الیمالات در هر فصل زیبایی خود را دارد اما بهار و پاییز به خاطر افسون رنگ برگ‌ها و درختان فضای متفاوتی می‌یابد. لباس و کفش مناسب برای محیط جنگلی به همراه داشته باشید.

جاهای دیدنی نور

پارک جنگلی نور

پارک جنگلی نور یکی از زیباترین جاهای دیدنی نور است که با قدمتی در حدود ۴۷ سال در این شهر زیبا قرار دارد. این پارک بخش مهمی از جنگل‌های جلگه‌ای ایران به شمار می‌رود که در واقع آخرین بازمانده این نوع جنگل‌ها نیز است. نزدیکی به دریا و مناظر دیدنی و چشم‌اندازهای فوق‌العاده و همچنین هوای بی‌نظیر آن، باعث شده تا این پارک در گروه محبوب‌ترین‌ جاهای دیدنی نور قرار بگیرد.جاده پارک بیشتر شبیه به یک نقاشی است که انگار درون آن قرار گرفته‌اید. دو طرف جاده آسفالته پارک جنگلی، با درختان بلندبالا و سرسبز پر شده و در واقع شما در میان ابوهی از درختان کهن و زیبا در حرکت هستید. امکانات رفاهی-گردشگری پارک باعث شده است تا افراد زیادی پارک جنگلی نور را برای تفریح و یا اتراق در آن انتخاب کنند.

جاهای دیدنی نور

خانه نیما یوشیج

خانه نیمایوشیج شاعر بلند آوازه شعر فارسی در روستای ییلاقی و کوهستانی یوش از دهستان اوزرود شهرستان نور قرار دارد که توسط جدش بیش از 200 سال پیش با گجچ‌بری و پنجره‌های زیبای ارسی ساخته شده ست. خانه نیما همچنین آرامگاه وی است.

جاهای دیدنی نور

کاخ تمیشان

کاخ‌ تمیشان در 5 کیلومتری‌ شهرستان‌ نور واقع‌ شده‌ و در دوران‌ سلطنت‌ پهلوی‌ دوم‌ به‌ دستور اشرف‌ (خواهر محمدرضا شاه‌) ساخته‌ شده‌ و در زمره‌ مجموعه‌ کاخ‌هایی‌ است‌ که‌ امروزه‌ در اختیار بنیاد جانبازان‌ قرار گرفته‌ است‌. محوطه‌ کاخ‌ بسیار بزرگ‌ و دارای‌ استخر، اصطبل‌ و محل‌ اقامت‌ نگهبانان‌ است‌. روبروی‌ آن‌ بنای‌ زیبا و بزرگ‌ دیگری‌ وجود دارد که‌ در کنار ساحل‌ دریای‌ خزر ساخته‌ شده‌ و به‌ عنوان‌ پلاژ اختصاصی‌ سلطنتی‌ مورد استفاده‌ قرار می‌گرفت‌. ساختمان‌ این‌ بنا از نظر طراحی‌ و تزئینات‌، زیبایی‌ خاصی‌ داردو با سایر ارزش‌های‌ هنری‌ و معماری‌ آن‌ برابری ‌می‌کند.

جاهای دیدنی نور

کلیسای آنتوان مقدس

کلیسای آنتوان مقدس در شهرک ساحلی “هایکاشن” واقع دررویان استان مازندران واقع است. کلیسا توسط ارامنه کاتولیک مذهب ایران بنا شده و کار ساختمان آن در ۱۹۷۴ میلادی به اتمام رسیده است. دیوارهای خارجی کلیسا با سیمان و دیوارهای داخلی آن با گچ پوشانده شده است. کلیسا دارای پلانی بشکل هشت ضلعی است که بر روی بعضی از اضلاع آن یک جفت نورگیر کم عرض تعبیه شده است. کلیسا بر روی صفه ای به ارتفاع پنج متر قرار داده شده است و برای ورود به آن پلکانهایی در مقابل ناقوسخانه کلیسا ساخته شده است. سقف کلیسا که بشکل گنبد است در قسمت میانی خود دارای گنبد کوچکتری با ساقی هشت ظلعی وبه ارتفاع ۵/۱ متر با هشت نورگیر میباشد. ناقوسخانه در جلوی درب ورودی بنا شده و دارای گنبدی با شش ستون میباشد.

جاهای دیدنی نور

جنگل و آبگرم لاویج

روستای لاویج که یکی از دهستان های شهر چمستان نور در استان مازندران است، در دامنه کوه های البرز واقع شده است. این روستا در ۱۸ کیلومتری جنوب چمستان و در میان دره های جنگلی و زیبای البرز واقع شده است. از سمت غرب و در بدو ورودی به چمستان یک مسیر زیبای آسفالته به طرف جنوب واقع شده که از جاده اصلی جدا می شود و با عبور از پارک جنگلی کشپل به لاویج ختم می گردد. فاصله لاویج تا شهرستان نور، ۳۵ کیلومتر است.

جاهای دیدنی نور

آبشار سیسنگان

اگر طبیعت‌گرد هستید آبشار سیسنگان را که در یکی از تاریخی‌ترین مکان‌های مازندران قرار دارد را از دست ندهید. برای اینکه بتوانید راه اصلی این آبشار را بیابید ابتدا باید شهر کجور وارد جاده معدن زغال سنگ شوید، سپس به کمک تابلوهای راهنما از مسیر مالرو عبور کنید.

جاهای دیدنی نور

آبشار ونوش نور

مجموعه آبشار‌های ونوش که در جنوب روستای زیبای ونوش قرار دارد به عنوان یکی از پر طرفدارترین مقاصد صخره نوردان به شمار می‌آید. از میان آبشارهایی که در این منطقه یافت می‌شود ۳ آبشار از معروفیت بیشتری برای کوهنوردانی که خواهان تجربه فرود‌های فنی هستند برخوردار است. آبشارها به ترتیب ۱۵، ۴۰ و ۱۵ متر  ارتفاع دارند.

جاهای دیدنی نور

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)