بهترین مناطق دیدنی فیلیپین (قسمت ۲) | Philippines

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی فیلیپین

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره جاهای دیدنی فیلیپین خواهیم گفت. برای آشنایی با بهترین مناطق دیدنی فیلیپین در ادامه با ما باشید.

فیلیپین با نام رسمی جمهوری فیلیپین کشوری آسیایی است که در جنوب شرقی آسیا و در غرب اقیانوس آرام و بین دریای جنوبی چین قرارگرفته و متشکل از ۷۶۴۱ جزیره می‌باشد که به صورت کلی به سه بخش جغرافیایی تقسیم شده که از شمال به جنوب عبارت‌اند از لوزون، ویسایا و میندانائو. کشور فیلیپین به‌طور کلی در محاصره آب‌های اقیانوس آرام و دریای چین جنوبی قرار دارد و هیچ مرز زمینی با کشورهای دیگر ندارد. بیشتر این شبه جزیره پوشیده از جنگل‌های استوایی و آتش فشان‌ها است. مانیل پایتخت کشور فیلیپین در طی سال‌های گذشته پیشرفت زیادی داشته‌ است. این شهر حدود ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد و هنوز یکی از ارزانترین شهرهای دنیاست.

فیلیپین از کشورهای جنوب شرق آسیاست که به طبیعت بکر و استوایی خود معروف هستند و همچنین به عنوان بهشت پنهان آسیا شناخته می شود. سفر به این کشور مانند تایلند، مالزی و سنگاپور، پر از هیجان و تجربه های جذاب است زیرا وجه مشترک آنها طبیعت بهشتی آنهاست. در ادامه ما بهترین مکان های دیدنی فیلیپین را برای شما فراهم کرده ایم. می توانید از طریق لینک زیر قسمت اول این مقاله را مطالعه کنید.

ال نیدو – El Nido

ال نیدو یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری فیلیپین است که بر روی لبه ی خلیج باکوئیت در پالاوان شمالی نیز قرار گرفته است و به دلیل داشتن ۵۰ پوشش سنگی و همچنین ماهی ها و مرجان های رنگارنگ از شهرت بالایی برخوردار است. جزیره های کوچک و بزرگ ال نیدو پر از غارهای عمیق و تالاب های باشکوه و سواحل شنی سفید زیبا هستند و حیات وحش آنها در هیچ کجای دنیا دیده نمی شود، گشت های تفریحی با قایق و گشت با اتوبوس نیز برای گردشگران مهیاست. بسیاری از کسانی که با تور فیلیپین حتما به سمت ال نیدو می روند چرا که این جزیره یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری فیلیپین محسوب می شود.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جاهای دیدنی فیلیپین
جاهای دیدنی فیلیپین

سیکوئیجور – Siquijor

همانطور که می دانید حدود ۷۰۰۰ جزیره در کشور فیلیپین وجود دارد و این خود می تواند به تنهایی سبب جذب گردشگر شود چرا که هر جزیره برای خودش می تواند جذابیت های ویژه ی مخصوص به خودش را داشته باشد. در منطقه ی فولکور فیلیپین جزیره کوچکی به نام سیکوئیجور وجود دارد که با سنت های عرفانی و مردم بومی که دارد شهرت بسیاری در بین مردم فیلیپین و همچنین گردشگرانی که به سمت آن سفر می کنند دارا می باشد. این جزیره کوچک زمانی پایگاه مستحکم میسیونری های کاتولیک در منطقه بود و به همین علت در آن کلیساهای ۳۰۰ ساله یافت می شود که گنجینه ملی این مجمع الجزایر محسوب می شوند.

جاهای دیدنی فیلیپین
جاهای دیدنی فیلیپین

دونسول – Donsol

دهکده ی ماهیگیری دونسول در شهرستان سورسوگان واقع شده و دارای سواحل بکر و زیبا، آبشارهای خیره کننده و غارهای کشف نشده می باشد. دونسول یکی از مکان هایی در فیلیپین است که در آن می توان موفق به تماشای کوسه-وال ها شد. این موجودات به آبهای استوایی بسیار علاقمند هستند و همین موضوع خلیج دونسول را به زیستگاهی عالی برای آنها تبدیل کرده است. این گونه های محافظت شده بین نوامبر و ژوئن از طریق دونسول مهاجرت کرده و بین فوریه و می تعداد آنها به حداکثر می رسد. این ماهی های بزرگ ترسی از نزدیک شدن به قایق ها ندارند به همین دلیل بعضی از آنها زخم هایی از مواجهه با پروانه ی کشتی ها بر بدن خود حمل می کنند.

جاهای دیدنی فیلیپین
جاهای دیدنی فیلیپین

جزیره باتان – Batan Island

جزیره ی دیگری به نام باتان هم در این شهر وجود دارد که آن هم جز محبوب ترین جاذبه های گردشگری فیلیپین به شمار می رود. جزیره باتان خود با صخره های سرسبز و آب های موجدار برای موج سواری، تپه های باشکوه و گاوهای در حال چرا، خانه های سنگی، کلیساهای اسپانیایی و در کل بهشتی زیر پتوی کهکشان راه شیری، در اختیار گردشگران قرار دارد. عمده علت شهرت این جزیره سفر تعداد زیاد گردشگران چینی به سمت آن می باشد.

جاهای دیدنی فیلیپین
جاهای دیدنی فیلیپین

جزیره بوراکای – Boracay Island

دیگر جاذبه ی گردشگری فیلیپین که می خواهیم آن را معرفی کنیم، جزیره بوراکای است. این جزیره دیدنی مظهری از تفریح و مهمانی های شب تا صبح در این شهر توریستی به شمار می رود. جزیره بوراکی در واقع پایتخت ساحلی فیلیپین به شمار می رود و ساحل آن جواهر گرانبهایی از شن های ریز و سفید و آب های فیروزه ای است که در ۴ کیلومتری این جزیره قرار گرفته است. بوراکی به عنوان پناهگاه استوایی این کشور، هر چیزی که از یک شهر بزرگ انتظار دارید نظیر آشپزی بین المللی، هتل های ۵ ستاره، و حیات شبانه پرشور و زنده را در خود دارد. اگر هم این چیزها را نمی خواهید می توانید به ساحل پوکا در شمال جزیره بروید و از تنهایی آرامش بخش زیر درختان نخل و موج سواری لذت ببرید. سواحل ماسه ای سپید رنگ، سواری در قایق های رنگی Outrigger sailboat و تفرجگاه های زیبای این جزیره باعث شده اند که در سایت های سفر، این مکان به صورت ثابت در لیست سه مورد از برترین سواحل جهان قرار گیرد.

جاهای دیدنی فیلیپین
جاهای دیدنی فیلیپین

بانائوئه – Banaue

دیواره های گلی تراس های برنج در بانائوئه آنقدر زیبا هستند که برای بازدید از آنها سوار اتوبوس شده و خود را به این شهر بومی منحصر به فرد برسانید. سیستم کشاورزی این مکان 2000 سال پیش ساخته شده و از نسلی به نسل دیگر انتقال یافته است و در عین حال بسیار نیز کاربردی می باشد. هرچند که دشت های آرام و تاثیرگذار این منطقه به تنهایی دلیل کافی برای بازدید از آن را در اختیار شما قرار می دهند اما بازدید از محافظ های چوبی برنج این تجربه را ارزشمندتر نیز می کند. بنا بر باور عموم، این مجسمه های باستانی و زمخت برای حفاظت از دانه های برنج در مقابل آسیب های مختلف به کار می رفته اند. هرچند صنعت گردشگری، دنیای غربی را به این شیوه ی زندگی باستانی انتقال داده و یک بازار بزرگ گردشگری در این منطقه راه انداخته است، اما آن دسته از افرادی که همچنان خواهان تجربه ای اصیل تر هستند می توانند از شهرهایی که توریست ها کمتر به آن سر می زنند و در آنها محصول برنج هنوز جز اصلی اقتصاد به شمار می رود، بازدید کنند.

جاهای دیدنی فیلیپین
جاهای دیدنی فیلیپین

ساگادا – Sagada

این شهر محصور در خشکی که نامش از استان کوهستانی شمال مرکزی فیلیپین گرفته شده است، مامن سنگی فرهنگ  Ifugao است که هنوز به حیات خود ادامه می‌دهد. تراس‌های کشت برنج منظره زیبایی را در کوهستان‌های سبز رنگ ایجاد کرده است. Sagada به دلیل قرار گرفتن در ارتفاع بالا شب‌های بسیار سرد و صبح‌های مه‌آلود دارد، در حالی که بقیه قسمت‌های کشور گرم و سوزان است.

جاهای دیدنی فیلیپین
جاهای دیدنی فیلیپین



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨