جاهای دیدنی خرمشهر
جاهای دیدنی خرمشهر

جاهای دیدنی خرمشهر ☀️ Khorramshahr

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی خرمشهر

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با جاهای دیدنی خرمشهر آشنا خواهیم کرد . در ادامه مطلب با ما همراه باشید .

خرمشهر یکی از مکان های دیدنی است که در عید نوروز و تمامی فصل های دیگر دارای گردشگر بسیار زیادی است و مخصوص در سفر های نوروزی بسیاری علاقه دارند به این شهر سفر کنند و اردو های زیادی برای دیدن مناطق جنگی گذاشته می شود که همه اینا سفر به خرمشهر را بسیار زیاد می کند. و ما برای دوستانی که به هر گونه ای قصد سفر و دیدن از خرمشهر را دارند می خواهیم بهترین و زیباترین مکان های دیدنی را برای شما منتشر کنیم که امیدواریم در سفر به شما کمک کند تا در فرصتی که دارید از سفر خود در شهر زیبا خرمشهر لذت ببرید.

موزه جنگ 

ساختمان موزه جنگ خرمشهر در سال ۱۳۰۹ هجری شمسی احداث و تا پایان جنگ به‌عنوان بخش اداری شرکت نفت استفاده می‌شد. در سال ۱۳۷۵، مرکز فرهنگی دفاع مقدس در این ساختمان مستقر شد و در حال حاضر از آن به‌عنوان موزه جنگ استفاده می‌شود که مجموعه‌ای از آثار به جای مانده سرداران شهید حماسه مقاومت خرمشهر را به نمایش گذاشته است. همچنین این موزه دارای کتابخانه تخصصی دفاع‌مقدس با حدود سه هزار جلد کتاب، سالن نمایش فیلم و آرامگاه سه شهید گمنام است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جاهای دیدنی خرمشهر

اسکه قایقرانی خرمشهر

اسکله ای زیبا در بلوار ساحلی بایندر رودخانه کارون خرمشهر است . با مراجعه به این اسکله یا سایر اسکله های شهر می توانید از قایق سواری و لنج سواری لذت  ببرید. این اسکله در منطقه کوتشیخ قرار دارد و هر روز شهروندان زیادی به آن مراجعه می کنند. البته چند نکته را برای ایمنی خود و عزیزانتان حتما رعایت کنید: از اسکله های مجاز استفاده کنید، جلیقه نجات بپوشید، در تاریکی و زمانی که وزش باد شدید است سوار قایق نشوید و از قایقرانان بخواهید حرکات نمایشی انجام ندهند.

جاهای دیدنی خرمشهر

مسجد جامع خرمشهر

مسجد جامع خرمشهر، مسجد نام‌ آشنا برای تمام مردم ایران و حتی توریست‌های خارجی است. این مسجد را می‌توان تنها بنایی دانست که بدون شاخص‌های تاریخی و معماری در کنار سایر مکان‌های معماری تاریخی در ایران می‌درخشد و مورد توجه قرار گرفته است. مسجد جامع خرمشهر در مرکز شهر قرار گرفته است.

این مسجد از دیرباز به دلیل قرار گرفتن آن در کنار بازارهای سیف و صفای خرمشهر به‌عنوان یکی از مساجد پرتردد شهر شناخته می‌شد. مسجد جامع دارای نمای آجری و حدود هزار مترمربع کاشی آیات خشتی و ۷۷۰ مترمربع کاشی‌‌کاری معرق و دارای دو گلدسته با ارتفاع ۲۸ متر از کف زمین و دو گنبد بزرگ و کوچک است که گنبد بزرگ و گلدسته‌ها با کاشی معرق تزیین شده است.

جاهای دیدنی خرمشهر

موزه بهبهان خرمشهر

در موزه بهبهان آثار نفیسی نگهداری می‌شود که از برجسته‌ترین آن‌ها حلقه قدرت ارجان است. در بهبهان آرامگاه کیدین هوتران پسر کورلوش تابوتی برنزی کشف شد که در آن یک حلقه طلایی، نود و هشت دگمه زرین، یک دِشنه، میله‌ای نقره‌ای و جامی به همراه سینی برنزی و چند شی دیگر قرار داشت و جسد حلقه قدرت را در دست چپش گرفته بود. قدمت این حلقه به قرن هشتم قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد. این چنین اثری تا به حال در هیچ جای دنیا به این شکل دیده نشده است.

جاهای دیدنی خرمشهر

ساختمان تاریخی هلال احمر 

ساختمان تاریخی هلال احمر که زمانی کنسولگری انگلیس بود در دوره قاجار ساخته شده است. از ویژگی های آن طراحی به گونه ای است که به دلیل وجود ایوان های جلوی طاق از شدت تابش آفتاب به درون ساختمان کاسته شده و در گرمای تابستان هوای داخل بنا خنک و مطبوع است.

قطور بودن جرزها و وجود لایه‌ ضخیم کاهگل بر روی بام، کمک مضاعفی به کاهش دمای هوا و کاهش چشمگیر آن نسب به دمای خارج از ساختمان کرده است. این اثر در سال ۱۳۷۹ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

جاهای دیدنی خرمشهر

کشتی زمان جنگ اروند صغیر

کشتی زمان جنگ اروند صغیر یکی از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی خرمشهر است. در اطراف این محوطه تاریخی امکانات رفاهی و تفریحی فراوانی برای گردشگران فراهم شده است.

جاهای دیدنی خرمشهر

مضیف حاج عبدالله

مضیف حاج عبدالله یکی از زیباترین مضیف‌های کشور است که در جزیره مینو شهرستان خرمشهر، در باغی بزرگ و زیبا به مساحت ۱۵۰۰۰ متر قرار گرفته است. این مجموعه شامل ۲ باب مضیف گروهی و جمعی، ۲ باب مضیف خانوادگی، ۵ باب مضیف کوچک و یک چایخانه سنتی می‌باشد. در گذشته مضیف مهمان‌‌خانه‌ای مرسوم در میان مردمان عرب جنوب ایران بوده است.

جاهای دیدنی خرمشهر

کنزالمال

خرمشهر جزو مناطق آزاد تجاری شناخته شده و به همین دلیل برای خرید کردن بسیار مناسب است به همین دلیل مراکز خرید را می توان در لیست جاذبه های گردشگری خرمشهر به حساب آورد. کنزالمال که در مسیر آباد به خرمشهر واقع شده یکی از لوکس ترین مراکز تجاری منطقه است.

مجتمعی که دارای بیش از ۴۰۰ واحد تجاری، فودکورت و فضاهای تفریحی و رفاهی می باشد. کالاهای آن گمرکی نمی خورند و به همین دلیل حسابی شلوغ است. پیشنهاد می کنیم که روزهای غیر تعطیل را برای رفتن به آن انتخاب کنید تا با مشکل ازدحام فوق العاده زیاد و جای پارک مواجه نشوید.

جاهای دیدنی خرمشهر

بازار بزرگ امام رضا خرمشهر

بازار بزرگ امام رضا، یکی از معتبرترین و بزرگ ترین پاساژ های خرمشهر می باشد که علاوه بر مغازه های متنوع، رستوران و کافه هم وجود داردو شما می توانید همراه خانواده علاوه بر خریدو تفریح لحظات خوشی را هم در رستورانها و کافه های این بازار داشته باشید.

جاهای دیدنی خرمشهر



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)