بهترین شهرهای توریستی ایتالیا

10 تا از بهترین شهرهای توریستی ایتالیا

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

ایتالیا از مقاصد گردشگری پرطرفدار است اروپاست، از آن کشورهایی‌ست که شهرهایی فوق‌العاده زیبا با فرهنگی اصیل و تاریخی کهن دارند. در این نوشتار برای آنان که قصد سفر به ایتالیا در آینده‌ای دور یا نزدیک را دارند به معرفی 10 تا از بهترین شهرهای توریستی ایتالیا خواهیم‌ پرداخت.

بهترین شهرهای توریستی ایتالیا

بهترین شهرهای توریستی ایتالیا

1- رم

پایتخت کشور ایتالیا – رم – شهری است با آثار باستانی فراوان نظیر کلیساهای قرون وسطی، موزه‌های مشهور و کاخ‌های بزرگ عصر رنسانس، آب‌نماهای تاریخی زیبا و انبوهی از جاذبه‌های گردشگری که بدون شک در طی سفر به رم بازدید از آن‌ها را نباید ازدست‌داد. چنانچه به ایتالیا سفرکردید حداقل سه روز باید در رم بمانید تا آثار باستانی معروف آن، میدان بیضی‌شکل سن پیتر با ستون‌های عظیم و فواره‌های آن، واتیکان و همچنین ورزشگاه المپیک رم را ببینید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


رم بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر ایتالیاست و از همین رو شهرداری بزرگی هم دارد. این شهر مملو از پارک‌های عمومی و بوستان‌های زیبایی است که ذخایر پوشش طبیعی رم به‌شمارمی‌روند. برخی از ویلاهای باستانی‌ای که در دل باغ‌ها بنا شده بودند از جمله ویلا بورگز، ویلا ادا، ویلا دوریا پامفیلی – هنوز هم برجای مانده‌اند.

پیشنهاد می‌کنیم اگر به رم رفتید، حتما سری هم به کولوسئوم بزنید. کلوسئوم یک تماشاخانه در ایتالیاست که بزرگترین تماشاخانه در دوران امپراتوری روم بوده‌است.

2- ونیز

شهر رویایی ونیز که به شهر روی آب معروف است، در واقع جزیره‌ای است در شمال ایتالیا که در جوار دریای آدریاتیک واقع شده و خود شامل جزایر کوچکی می‌شود که البته همه به هم راه ‌دارند. اگر از زندگی شهری و دردسرهای ماشین‌ها خسته شده‌اید و می‌خواهید به یک تعطیلات استثنائی بروید، ونیز بهترین انتخاب است؛ چراکه شهری آرام و زیباست و البته در آن هیچ خبری از خودرو نیست! تردد به‌وسیله‌ی قایق صورت‌می‌گیرد، از همین رو گردشگران به این شهر عنوان “رمانتیک‌ترین شهر ایتالیا” را داده‌اند.

ونیز به علت این‌که آثار باستانی، هنری و معماری خاصی دارد، در لیست میراث جهانی یونسکو می‌درخشد. همه‌ساله کارناوال‌ها و جشنواره‌های متعددی در این منطقه برگزار می‌گردند که شهرت فراوانی دارند و از سراسر دنیا برای شرکت در آن‌ها گردشگران زیادی حضورپیدا‌می‌کنند.

این شهر منحصر به فرد دارای یک میدان مرکزی به نام‌ “سن مارکو” است که “کلیسای جامع سنت مارک” نیز در آن واقع‌شده‌است. جالب‌است بدانید، “سن مارکو” محلی است که یکی از حواریون عیسی مسیح به نام سن مارکو در آن‌جا دفن‌شده‌است. علاوه بر این‌ها ونیز موزه‌ها، کاخ‌ها و کلیساهای بسیاری را در دل خود جای داده که نباید بازدید از آن‌ها را در کنار قایق سواری در کانال‌های آبی ازدست‌داد.

3- فلورانس

فلورانس شهری است در ایتالیا که یکی از مهم‌ترین خاستگاه‌های معماری و هنر عصر رنسانس به‌شمارمی‌رود. برخی از جاذبه‌های گردشگری منحصربه‌فرد این ناحیه عبارت اند از: “کلیسای جامع دومو”، صومعه‌ی “باپتیستری”، موزه‌های معروف و گالری‌های دیدنی.

“مجسمه داوود” که توسط میکل آنژ خلق‌شد و همه را به حیرت واداشت، نیز در فلورانس قراردارد. این شهر برای هنرمندان و هنردوستان شهری رویایی است. نظیر هنر معماری و مجسمه‌سازی این شهر را در کمتر جایی از اروپا می‌توان‌یافت؛ فلورانس یکی از معدود مراکز هنری در اروپا به‌شمارمی‌رود.

فلورانس که لقب آن “آتن سده‌های میانی” است، خاستگاه رنسانس ایتالیایی است. شایان ذکر است لئوناردو داوینچی که نقاش مشهوری بوده در این شهر سکونت‌داشته‌است.

افزون بر این فلورانس به‌مثابه‌ی یکی از – بهترین شهرهای توریستی ایتالیا – قصرها و باغ‌های “خاندان مدیچی” را نیز در خود جای داده و بنابراین چنان‌چه به‌خوبی در این شهر زیبا گردش کنید، قصرهای مدیچی‌هارا هم مشاهده‌خواهید‌کرد. این خاندان حدود سه قرن حاکم فلورانس بودند.

4- میلان

میلان یکی دیگر از بهترین شهرهای توریستی ایتالیا است. میلان شهری است مملو از فروشگاه‌های مد روز، گالری‌ها و رستوران‌های شیک و مدرن. این شهر زیبا در ایالت لمباردی به عنوان یکی از ثروتمندترین شهرهای اروپا شناخته‌می‌شود. این شهر فرهنگی_هنری، تابلوی نقاشی “شام آخر” شاهکار داوینچی را در کلیسای سانتا ماریا دل گراتزیه Santa Maria delle Grazie خود که پر از آثار هنری است، جای‌داده‌است.

خانه اپرا La Scala یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری میلان است که دکور قرمز و طلایی آن هر بیننده‌ای را مسحورمی‌کند. این مکان به عنوان اولین خانه اپرا در شهر به علت دیوارهای آکوستیکش شهرت بسیار زیادی‌ دارد.

کلیسای جامع میلان در سراسر اروپا کم‌نظیر است. این کلیسا به سبک گوتیک ساخته شده‌ و جالب آن‌که 6 قرن ساخت آن به طول انجامیده‌است. اگر به میلان سفر کردید حتما سری به این کلیسا بزنید تا شاهکار هنر و معماری را از نزدیک ببینید.

فراموش نکنید “لا اسکالا” – که یکی از معروف‌ترین سالن‌های اپرا در جهان است – هم در میلان قرار‌دارد. اگر به میلان رفتید حتما به فروشگاه‌ها و مراکز خرید آن هم سری بزنید.

5- ناپل

یکی از پرتکاپوترین شهرهای ایتالیا که ظاهری ناهمگون از سنتی تا مدرن را به خود گرفته، شهر ناپل است. این شهر جنوبی مهم با حفظ بافت قدیمی خود، به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت‌رسیده‌است. ناپل در کوهپایه واقع‌شده و لذا آب و هوای مناسبی دارد. گفتنی است آتشفشان وزوو که در سال ۷۹ میلادی شهر پمپی را به کل زیر گدازه‌های‌اش مدفون‌کرد، از شهر ناپل دیده‌می‌شود.

در ناپل بندرهای متعددی وجود دارند که برای کشتی‌های مسافری، تجاری و ماهیگیری مناسب اند و برخی از آن‌ها امکانات تفریحی نیز دارند. اگر در خیابان‌های ناپل قدم بزنید، رستوران‌های خیابانی را می‌بینید و ترانه‌های سبک بل کانتو را می‌شنوید. جالب است بدانید محل پیدایش اسپاگتی و پیتزا همین شهر است و در حال حاضر هم بهترین پیتزاها و اسپاگتی‌ها در آن‌جا پیدا‌می‌شوند.

شاهکارهای نقاشی یونانی و رومی و همچنین مجسمه‌های باقی‌مانده از پمپی در موزه ملی ناپل نگه‌داری‌می‌شوند. در این موزه آثار نقاشی مربوط به زمان سلطه خاندان فرانسوی آنژو و بوربون، را نیز مشاهده‌خواهیدکرد. این شهر دارای دانشگاه، موسسات آموزش نیروی دریایی و زبان‌های خارجی، هنرستان و آکادمی هنرهای زیباست. تمامی این‌ها دلایلی هستند که ناپل یکی از بهترین شهرهای توریستی ایتالیا باشد و بنابراین گردشگران بازدید از آن را نباید ازدست‌بدهند.

بهترین شهرهای توریستی ایتالیا

6- ورونا

اگر برای ماه عسل خود به دنبال یکی از بهترین شهرهای توریستی ایتالیا هستید، پیشنهاد می‌کنیم به خاستگاه داستان عاشقانه رومئو و ژولیت یعنی شهر ورونا بروید. این شهر به شهر عشق معروف است. داستان عشق رومئو و ژولیت بر روی سنگی حکاکی‌شده و در محل مقبره ژولیت قراردارد.

ورونا یک شهر تاریخی است و دارای بناهای روم باستان و قلعه‌های زیادی است. اگر مقصدتان ورونا است حتما به تماشاخانه‌ی مشهورش که محل برگزاری اجراهای مهم اپراست هم سری‌بزنید. علاوه بر آن می‌توانید در این شهر سالن آمفی تئاتر به‌جا‌مانده از امپراتوری روم را نیز مشاهده‌کنید. این سالن آمفی تئاتر از قرن یکم میلادی باقی‌مانده و در حال حاضر در آن اپرا و کنسرت‌های مختلفی برگزارمی‌شوند.

شهر ورونا به خاطر پل‌های زیبایش هم معروف‌است. این پل‌ها بر روی رود آدیجه ساخته‌شده‌اند تا دو طرف شهر را به‌هم اتصال‌‌دهند. در میان این پل‌ها برخی نظیر پونته پیترا، قدمت باستانی دارند.

7- تورین

در شمال غربی ایتالیا شهری به نام تورین قراردارد. تورین یکی از بهترین شهرهای توریستی ایتالیا است و معنای نام آن گاونر ‌کوچک است. این شهر دارای موزه‌های قدیمی، فروشگاه‌های مدرن و رستوران‌های بزرگی است.

اگر به تورین سفرکنید، هنر معماری باروک را در کاخ‌های سلطنتی، کافه‌های قدیمی و خیابان‌های سرپوشیده آن به خوبی مشاهده‌خواهیدکرد. ابنیه تاریخی این شهر نمایان‌گر هویت سلطنتی آن اند که البته برای گردشگران جذاب و دیدنی هستند.

بنای لا موله که محل موزه ملی سینمای ایتالیاست، نماد شهر تورین است. از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به “لا باسیلیکا دی سوپرگا” اشاره کرد که مقبره‌های خاندان ساووی و اعضای تیم فوتبال تورینو که در سانحه هوایی جان خود را از دست دادند، در آن قراردارند

8- بولونیا

بولونیا یک شهر شمالی در ایتالیاست که در منطقه “امیلیا رومانیا” بزرگ‌ترین شهر محسوب‌می‌شود. این شهر به دلایل مختلفی در بین بهترین شهرهای توریستی ایتالیا معروف‌است که یکی از آن‌ها شیوه خاص آشپزی‌شان است. خیابان‌های زیبا و رنگارنگ این شهر یک پیاده روی فراموش‌نشدنی را برای شما به‌ارمغان‌خواهدآورد.

“دانشگاه بولونیا” که نه تنها یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اروپا بلکه قدیمی‌ترین دانشگاه جهان است، در این شهر واقع شده است. بازدید از بولونیا شما را به قرون وسطی می‌برد چرا که معماری آن در بناهای رواق‌دار و میدان‌های خارق‌العاده‌اش همگی یادآور تاریخ غنی این شهر هستند.

این شهر که گران‌ترین شهر ایتالیا لقب گرفته، مقر کمپانی‌های خودروسازی فراری و مازراتی است. حاشیه مدرن این شهر مرکز آن را چون نگینی به نمایش می‌گذارد. در این منطقه کلیسای سن پترونیو واقع شده که رو به میدان اصلی شهر است.

ورزش‌دوستان خوب است بدانند که اماکن ورزشی معروفی نظیر “ورزشگاه رناتو دلارا” و “یونیپل آرنا” در بولونیا هستند.

9- جنوا

جنوا یک شهر بندری در کرانه‌ی شمال غربی ایتالیاست و در سال ۲۰۰۴ به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب‌شد و از آن پس صنعت توریسم در آن رونق بسیار‌ زیادی‌ یافت. امروزه جنوا یکی از بهترین شهرهای توریستی ایتالیا از نظر گردشگران محسوب می‌شود.

از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری جنوا می‌توان آکواریوم شگفت انگیز آن را نام‌برد. البته گردشگران به کلیسا‌ها، کاخ‌ها و موزه‌های تاریخی این شهر هم کاملا مجذوب‌می‌شوند.

قبرستان استالینو در سراشیبی یک تپه در جنوا است که گردشگاه‌ها و باغ‌هایی برای تفرج بازدیدکنندگان دارد. همچنین در این ناحیه مجسمه‌ها و معابد پروتستان‌ها نیز وجوددارند. جالب توجه است محل تولد کریستوف کلمب نیز در این شهر به عنوان یک مکان تاریخی بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب‌می‌کند.

کلیسای جامع سن لورنتز که پر از آثار هنری است، در این شهر است. اگر به جنوا رفتید دیدن از این کلیسا و شاهکارهای هنری‌اش را ازدست‌ندهید.

10- پروجا

اگر به ایتالیا سفرکردید، بد نیست به پروجا هم سری‌بزنید. این شهر که بر فراز یک تپه بنا‌شده، مناظر استثنائی و زیبایی دارد. قدمت پروجا به قرن نهم پیش از میلاد بازمی‌گردد. دره سرسبز و بناهای تاریخی آن هر گردشگری را مجذوب خود می‌کنند.

در این شهر دو دانشگاه قرار دارند: یک دانشگاه دولتی و یک دانشگاه مخصوص خارجیان. برای یادگرفتن زبان ایتالیایی، می‌توانید به “دانشگاه خارجیان پروجا”بروید.

اگر تابستان به پروجا سفرکنید معروف‌ترین جشنواره موسیقی جاز را مشاهده‌خواهید کرد.

بهترین شهرهای توریستی ایتالیا

سخن آخر

سفر به ایتالیا و گشت‌وگذار در شهرهای زیبای آن برای هر گردشگری، سفری به‌یادماندنی و خاطره‌انگیز خواهدبود. ما در این نوشتار به طور خلاصه به برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری 10 شهر که جزو بهترین شهرهای توریستی ایتالیا هستند پرداختیم. چنان‌چه تجربه‌ای از سفر به ایتالیا دارید، آن را با ما و کاربران در میان بگذارید.

منبع مطلب: مجله اینترنتی خبر ببر



 الی گشت    

                تور کیش