هزینه سفر به گرجستان

هزینه سفر به گرجستان چقدر است؟

هزینه‌ سفر به گرجستان یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید برای سفر به این کشور در نظر بگیرید. از این رو باید ابتدا بدانید که چه هزینه‌هایی باید بپردازید و سپس برنامه‌ریزی کنید. از هزینه ویزا و عوارض خروج گرفته تا انتخاب بین سفر با تور، هواپیما، یا سفر زمینی با اتوبوس، قطار و حتی ماشین شخصی، تمامی این موارد بر هزینه نهایی سفر به گرجستان تأثیر می‌گذارند. اگر شما هم قصد سفر به این کشور زیبا را دارید، این مقاله برای شماست. در ادامه درباره همه این هزینه‌ها صحبت خواهیم کرد.

هزینه سفر به گرجستان

واحد پول گرجستان

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید برای سفر به هر کشوری از جمله گرجستان بدانید، واحد پول آن کشور است. این موضوع به شما کمک می‌کند که اقامت لذت‌بخش‌تری را در این کشور تجربه کنید و بتوانید بهترین استفاده را از امکانات کشور مقصد در طول سفر خود داشته باشید.

واحد پول رسمی گرجستان لاری است و با نماد GEL شناخته می‌شود. هر لاری معادل 100 تتری است. با این حال بهتر است در سفر به گرجستان با خود دلار به همراه داشته باشید به این دلیل که دلار نرخ تبدیل بهتری دارد و باعث می‌شود اسکناس کمتری با خود حمل کنید. شما می‌توانید در تمامی صرافی‌های معتبر این کشور برای تبدیل کردن آن به لاری اقدام کنید.

هزینه سفر به گرجستان با تور

اگر محدودیت مالی ندارید یا می‌خواهید یک سفر بی‌دردسر را تجربه کنید، بهترین راه سفر، خرید تور گرجستان هوایی است. مزیت خرید تور این است که لازم نیست تک به تک هزینه‌هایی مثل خرید بلیط، رزرو هتل و بیمه مسافرتی را بپردازید. کافی است یک هزینه کلی برای تور بپردازید و میان تور باتومی یا تور تفلیس یا حتی تور ترکیبی گرجستان یکی را انتخاب کنید.

هزینه سفر به کشور گرجستان با تور به عوامل مختلفی از جمله طول مدت سفر، ایرلاین و فصل سفر بستگی دارد. هر چه تور لوکس‌تر باشد یعنی خدمات و امکانات رفاهی آن سطح بالاتر است و طبیعتاً هزینه بیشتری دارد. به طور کلی هزینه سفر با تور گرجستان از حدود 16 میلیون تومان برای 3 شب شروع می‌شود و تا 26 میلیون برای 5 شب بالا می‌رود.

یکی از راه‌های سفر با تور و البته با هزینه کمتر این است که همیشه یک چمدان آماده داشته باشید و منتظر اطلاع‌رسانی تورهای لحظه آخری باشید.

هزینه سفر به گرجستان با تور

هزینه اقامت در سفر به گرجستان

از آنجا که در سال‌های اخیر سختگیری‌ها در سفرهای توریستی به گرجستان به‌خصوص از طریق زمینی بیشتر شده، آنچه اهمیت دارد این است که حتماً از قبل محل اقامت خود را مشخص و رزرو کنید و فراموش نکنید که هزینه اقامت را به‌عنوان بخش مهمی از هزینه سفر به گرجستان در نظر بگیرید. به طور کلی هزینه‌ای که باید بابت اقامت در این کشور بپردازید، بسته به کیفیت و خدماتی که هتل یا هاستل ارائه می‌دهد و همچنین فصلی که برای سفر انتخاب کرده‌اید، بسیار متفاوت خواهد بود. متوسط هزینه‌ای که باید برای هر شب اقامت در هاستل‌ها بپردازید، حدود 15 تا 20 دلار و متوسط هزینه‌ای که باید برای اقامت در هتل‌ها بپردازید، حدود 124 دلار است.

هزینه اقامت در سفر به گرجستان

هزینه غذا در گرجستان

یکی از مهم‌ترین هزینه‌هایی که در سفر به گرجستان باید بپردازید، هزینه تأمین وعده‌های غذایی است. اگر بخواهیم هزینه خورد و خوراک در تفلیس و باتومی را با هم مقایسه کنیم باید بگوییم که قیمت‌ها تقریباً با هم برابر و همپای قیمت‌هایی است که باید در تهران بپردازید. اگر با خودروی شخصی سفر کنید این شانس را خواهید داشت که مواد خوراکی مورد نیاز را با خود ببرید. در غیر این صورت می‌توانید برای صرفه‌جویی در هزینه‌های غذا به سراغ رستوران‌های ارزان و متوسط بروید.

بر این اساس متوسط هزینه‌ای که باید برای صرف یک وعده غذایی در یک رستوران معمولی بپردازید حدود 9 دلار است. همچنین اگر بخواهید به سراغ گزینه‌های ارزان‌تر مثل رستوران‌های مک‌دونالد بروید، باید به طور میانگین حدود 8 دلار برای هر وعده غذا بپردازید.

هزینه غذا در گرجستان

هزینه خرید در گرجستان

گرجستان یکی از بهترین کشورها برای خرید پوشاک است. در این کشور می‌توانید از برندهای معتبر با قیمت‌های بسیار کمتر از کشورهای دیگر خرید کنید. یکی دیگر از دلایلی که سبب می‌شود گرجستان برای علاقه‌مندان به خرید جذاب باشد، تخفیف‌های فصلی در اغلب مراکز خرید و فروشگاه‌ها است. گود ویل در تفلیس و ال سی وایکیکی برخی از معروف‌ترین این فروشگاه‌ها هستند. بهترین زمان خرید در گرجستان، فصل‌های حراجی است که می‌توانید لباس‌هایی با کیفیت را با قیمت‌های بسیار مناسب بخرید، مثلاً می‌توانید یک تی‌شرت بسیار باکیفیت را با قیمت حدود ۱۰ دلار خریداری کنید.

هزینه تماس و اینترنت در سفر به گرجستان

یکی از ضروری‌ترین مواردی که در سفر به یک کشور خارجی نیاز خواهید داشت، یک سیم‌کارت است. تصور کنید می‌خواهید برای رفتن به جایی از اپلیکیشن‌های مسیریابی استفاده کنید، در این حالت قطعاً به اینترنت نیاز خواهید داشت. بر این اساس متوسط هزینه‌ای که باید صرف خرید یک سیم‌کارت اعتباری کنید، 9.14 دلار است. متوسط هزینه‌ای که برای اینترنت باید پرداخت کنید در دو اپراتور معروف Magti و Geocell به شرح زیر است:

  • Magti: سه گیگابایت برای 7 روز حدود 11 دلار/ 5 گیگابایت برای 15 روز حدود 14 دلار / 10 گیگابایت برای 30 روز حدود 21 دلار.
  • Geocell: یک  گیگابایت حدود 10 دلار/ 5 گیگابایت حدود 14 دلار / 20 گیگابایت حدود 25 دلار.

ارزان‌ترین روش سفر به گرجستان

اگر برای سفر به گرجستان بودجه محدودی دارید، جای نگرانی نیست. با رعایت نکاتی که در ادامه آورده شده، سفری ارزان به گرجستان را تجربه کنید:

  1. ترجیحاً از پروازهای اکونومی استفاده کنید.
  2. به جای هتل‌های چند ستاره در هاستل‌ها یا اقامتگاه‌های محلی استفاده کنید.
  3. سعی کنید برای صرف غذا به جای انتخاب رستوران‌های لوکس در رستوران‌های محلی و غذاخوری‌های کوچک، غذا بخورید.
  4. برای خرید به جای رفتن به مراکز خرید بزرگ، از بازارهای محلی دیدن کنید.
  5. برای گشت و گذار در شهر از حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، مترو و تاکسی استفاده کنید.

سفر ارزان به گرجستان با آژانس مسافرتی دانیار سفر

در این مطلب سعی کردیم تا به تمامی هزینه‌های شما در سفر به گرجستان بپردازیم که شامل هزینه اقامت، غذا، خرید و… است. در سال‌های اخیر به‌سرعت به یکی از مقاصد گردشگری محبوب در میان ایرانیان تبدیل شد.

اگر به‌دنبال آژانسی معتبر هستید تا با خیالی آسوده و به‌صورت اقساطی تور گرجستان را خریداری کرده و سفری خاطره‌انگیز را در کنار دوستان و خانواده تجربه کنید، ما به شما دانیار سفر را پیشنهاد می‌کنیم. آژانس مسافرتی دانیار سفر با سالها سابقه موفق در برگزاری تورهای خارجی به‌ویژه در مسیر ترکیه و گرجستان، در کنار شما است تا خاطره‌ای فراموش‌نشدنی از سفر خود بسازید. فقط کافی است کشور مورد نظر  خود را انتخاب، تور مناسب را خریداری کنید و بقیه کارها را به دانیار سفر بسپارید. برای کسب اطلاعات بیشتر و صحبت با کارشناسان مجرب مجموعه با شماره تلفن 02187700157 تماس بگیرید یا برای اطلاع از هزینه و زمان برگزاری تورها به سایت رسمی این مجموعه به نشانی https://www.danyarsafar.com مراجعه کنید.