منطقه هند کوچک در سنگاپور
منطقه هند کوچک در سنگاپور

آشنایی با منطقه هند کوچک در سنگاپور | Little India

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

هند کوچک در سنگاپور

سنگاپور کشوری کوچک، اما ثروتمند و مدرن در جنوب شرق آسیاست و با جاذبه های فراوانی که دارد سالانه میلیون ها گردشگر را به سمت خود جذب می نماید. امروز می خواهیم در خصوص یکی از جذاب ترین مناطق سنگاپور صحبت کنیم که به نام هند کوچک شهرت پیدا نموده است. این منطقه در اصل توسط مهاجرین هندی و در اواخر قرن 18 ساخته شده و امروزه یکی از جذاب ترین و توریستی ترین مناطق سنگاپور به شمار می آید. اگر به وسیله تور سنگاپور یا به صورت شخصی قصد سفر به این کشور را دارید بازدید از این منطقه جالب را به هیچ وجه نباید فراموش کنید. در ادامه با تاپ توریست همراه باشید تا سری به منطقه هند کوچک در تور سنگاپور بزنیم.

هند کوچک منطقه‌ای پر از رنگ و هیجان از شهر سنگاپور است. این منطقه در شرق رودخانه سنگاپور و شمال کامپونگ گلام واقع شده است. بازدیدکنندگان از رایحه‌های عجیب و غریبی که از آشپزخانه‌های خانوادگی، رستوران‌ها و مغازه‌هایی که انواع کالاهای هندی را می‌فروشند به مشام می‌رسد از ورودشان به این منطقه آگاه می‌شوند.

منطقه هند کوچک در سنگاپور

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


منطقه هند کوچک کجاست؟

منطقه هند کوچک در ساحل شرقی رودخانه سنگاپور و در مقابل محله چینی ها قرار گرفته است. این منطقه که در بین مردم محلی به تِکا هم شهرت دارد محل سکونت اجتماع هندی ها در سنگاپور است و ساختمان ها، نیایشگاه ها، بازارها و جاذبه های فراوانی را با فرهنگ هندی در دل سنگاپور جای داده است.

جالب است بدانید که منطقه هند کوچک با ناحیه چولیا کامپونگ (Chulia Kampong area) که در زمان اجرای سیاست های جداسازی قومیتی استعمارگران بریتانیایی، محل سکونت مهاجران هندی بوده فرق دارد. با این حال، با افزایش ازدحام جمعیت در چولیا کامپونگ، بسیاری از هندی ها به جایی نقل مکان کردند که امروزه منطقه هند کوچک سنگاپور نامیده می شود.

امروزه دیگر خبری از سیاست های جداسازی قومیتی و نژادی نیست و هندی های ساکن در سنگاپور هم تقریبا در تمام شهر زندگی می نمایند. با این حال، به دلیل حفظ میراث فرهنگی و جذابیت گردشگری منطقه هند کوچک، بسیاری از صنایع و مراکز تجاری هندی هنوز هم در این منطقه متمرکز شده اند.

منطقه هند کوچک در سنگاپور

 

چگونه به منطقه هند کوچک سنگاپور برویم؟

برای رفتن به منطقه هند کوچک سنگاپور چندین راه وجود دارد. ایستگاه های قطار پرسرعت مترو به نام ایستگاه هند کوچک و ایستگاه فارر پارک در نزدیکی خیابان سرانگون قرار دارند و نقطه آغاز خوبی برای گشت و گذار در منطقه هستند. ایستگاه بوگیس در خط شرق به غرب هم فاصله اندکی با این منطقه دارد و با کمی پیاده روی می توان خود را به منطقه هند کوچک رسانید. خط جدید متروبه نام راچور و جالا بسار در نزدیکی برج سیم لیم هم از گزینه های دسترسی به این منطقه از سنگاپور هستند.

توجه داشته باشید که تاکسی دریافت در منطقه هند کوچک سنگاپور به ویژه در آخر هفته ها کمی سخت است. بهترین راه این است که به صورت تلفنی تاکسی رزرو کنید یا آن که به خیابان های اصلی بروید و از آن جا سوار تاکسی شوید.

منطقه هند کوچک در سنگاپور

مکان های دیدنی

منطقه هند کوچک امروزه یکی از پرجنب و جوش ترین و پرشورترین مناطق شهر است. با پایین رفتن از خیابان سرانگون و قدم زدن در خیابان های این منطقه می توانید ترکیب و تلفیقی بی نظیر منحصر به فرد از فرهنگ ها و نیایشگاه های هندو، معابد چینی، مساجد و کلیساها را ببینید.

در سرتاسر این محله رستوران ها و کافه های مختلفی وجود دارند که شما را با خوشمزه ترین غذاهای هندی، مثل تیکه ماسالا، چیکن تندوری و نان معروف هندی (روتی) آشنا می نمایند.

سردر مغازه‌ها که اغلب به زبان تامیل نوشته شده‌اند هم نشانه دیگری از ورود به هند کوچک است. یکی از اماکن معروف این منطقه بازاری به نام مرکز خرید مصطفی است. این بازار در همه روزهای سال به صورت شبانه‌روزی باز است. این محله گردشگرانی را که قصد خرید دارند و از غذاهای هندی نیز لذت می‌برند مانند یک آهن‌ربا به خود جذب می‌کند.

منطقه هند کوچک در سنگاپور

در کنار این محله و با فاصله ی خیلی کوتاه خیابانی به نام، خیابان عرب ها وجود دارد که در آن خیابان، اَعراب مهاجر در کنار هندی ها مشغول به زندگی و کسب و کار هستند.

وجود مسجد بزرگ اَعراب در این خیابان حاکی از آن است که مردم با هر دینی می توانند به راحتی کنار هم در صلح و آرامش بسربرند، البته به غیر از مسجد محلی که خیلی مورد توجه گردشگران بازار عرب ها است که در آن می توان به ادویه جات عربی که در رقابتی تنگاتنگ با ادویه جات هندی دارند را نام برد. این محله زیبا با ملیت های مختلف، ادیان متفاوت و سلیقه های گوناگون نمونه ی بارز یک هم زیستی مصالمت آمیز می باشد.

خانه تان تنگ نیا | House of Tan Teng Niah

خانه تان تنگ نیا که احتمالا رنگارنگ ترین ساختمان در کل سنگاپور است درست در قلب منطقه هند کوچک قرار گرفته است. البته بر خلاف سایر دیدنی های این منطقه، این خانه هندی نیست و به اعتقاد بسیاری ریشه های این خانه به استعمارگران چینی در سنگاپور برمی شود و تنها نمونه از این سبک معماری در کل منطقه است.

رنگ های شاد و رنگین کمانی این ساختمان آن را به یکی از محبوب ترین مکان ها برای عکاسی تبدیل نموده و مسافران و توریست های زیادی برای بازدید و عکس دریافت با این خانه رنگارنگ به منطقه هند کوچک سنگاپور می آیند.

منطقه هند کوچک در سنگاپور

گذرگاه هند کوچک | Little India Arcade

باز یک مرکز خرید مشهور و ارزان در منطقه هند کوچک سنگاپور! اگر می خواهید کاملا خود را به فضای اصیل هندی بسپرید و غرق رنگ ها، بوها و مزه های هندی شوید به گذرگاه هند کوچک بروید. در این مرکز خرید مغازه ها و غرفه های کوچک کنار هم قرار گرفته اند و انواع محصولات هندی، از لباس و پوشاک سنتی گرفته تا ادویه ها، بدلیجات و مجسمه و سوغاتی را به فروش می رسانند.

منطقه هند کوچک در سنگاپور



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)