شفشاون مراکش (Chefchaouen)
شفشاون مراکش (Chefchaouen)

 شفشاون ، شهر آبی مراکش | Chefchaouen

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

شفشاون مراکش

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با شفشاون مراکش (Chefchaouen) آشنا خواهیم کرد . با ما همراه باشید .

شفشاون نام شهری کوچک و جادویی در شمال مراکش و در نزدیکی دریای مدیترانه است که جمعیتی ۴۰۰۰۰ نفری را در خود جا داده است. این شهر درست در قلب کوه های ریف مراکش واقع شده است و یکی از بهترین و جذاب ترین مقاصد توریستی گردشگری در دنیا است و دلایل خوبی هم برای آن وجود دارد. سفر به شفشاون مراکش سفری ارزان خواهد بود، هتل ها و اقامت گاه های آن ارزان و کاملا قابل قبول هستند و در بالای همه ی این ها خود شهر با خانه های شسته رفته ی سفید  و آبی است که در پس زمینه ای از کوه های قهوه ای تیره ی ریف قرار گرفته اند.

یکی از مهمترین دلایل معروفیت این شهر، رنگ آبی شفافی است که سرتاسر شهر را فرا گرفته است. خانه ها، پیاده رو ها، دیوارها، بام ساختمان ها، درها، پنجره ها و حتی زمین این شهر با رنگ آبی تازه و نشاط آوری رنگ آمیزی شده است. قدم زدن در کوچه های تنگ، باریک و پر از پله ای که سرتاسر به رنگ آبی تزئین شده، برای خود حکایت جالبی است. گفته می شود این رنگ زیبای آبی باعث شده آرامش و رخوت عجیبی در پست و بلندی این شهر جاری شود. حدود دویست هتل در شفشاون فعالیت می کند که در فصل تابستان از هجوم گردشگران اروپایی در امان نیستند!

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


شفشاون مراکش (Chefchaouen)

شفشاون مراکش (Chefchaouen)
شفشاون مراکش

این شهر همچنین یک مقصد خوب برای خرید کردن است زیرا در آنجا صنایع دستی بومی بسیاری برای فروش عرضه می شود، که فقط در مراکش می توان از چنین کارهای دستی سراغ گرفت. صنعت گردشگری در شفشاون در حال رشد و توسعه است. تاثیر سفرهای پرتعداد توریست های اسپانیایی به این شهر در برخی زمان های خاص نظیر هفته مقدس (Semana Santa) و ایام کریسمس در این خصوص کاملاً مشهود است.

شفشاون مراکش (Chefchaouen)
شفشاون مراکش

قسمت قدیمی شهر شفشاون، آرام و زیبا  جایی عالی برای جستجو و گشت و گذار است. سمان آسآسمان آبی، خانه های آبی، دیوارهای آبی، کوچه های آبی و مردمی که گاهی لباس آبی می پوشند! همه ی این ها باعث می شود که حس کنید در دریا غرق شده اید… یکی دیگر از سوغاتی هایی که مراکشی ها با آن شناخته شده هستند و در شفشاون هم کم دیده نمی شود، حنا است که می توان آن را در رنگ های زیبای زیادی از آبی تا نارنجی و صورتی و سبز دید مردم مراکش از حنا در مراسم های خاصی مثل عروسی استفاده می کنند. یکی یگر از موراد جالبی که در سفر به شفشاون دیده می شود، آویخته شدن پرتغال های نارنجی رنگ بر روی دیوارهای آبی است که باعث شده تا تصویر چشم نوازی به وجود بیاید، التبه این پرتغال ها برای تزیین و دکور نیستند و می توانید یکی از این پرتغال های ترش خوشمزه را با چند درهم خریداری کنید.

شفشاون مراکش (Chefchaouen)
شفشاون مراکش
شفشاون مراکش (Chefchaouen)
شفشاون مراکش

چرا این شهر به رنگ آبی است؟

خانه ها و خیابان هی آبی رنگ شفشاون مراکش یاد آورد آسمان آبی و آبی دریا هستند، اما بیشتر دلیلی مذهبی پشت رنگ این شهر است تا این که دلیل تزیینی داشته باشد. در آن دوران که گروهی از مردمی که در این شهر زندگی می کردند تصمیم گرفتند تا شهر را رنگ کنند، از یکی از رنگ های سنتی آبی استفاده کردند و عقیده داشتند که می تواند یادآور قدرت خداوند باشد…

شفشاون مراکش (Chefchaouen)
شفشاون مراکش

اگر کمی ماجراجویانه به قضیه نگاه کنید، بازدید از شمالی ترین رشته کوه های آفریقا یعنی همان رشته کوه های ریف خود می تواند یکی از بهترین دلایل برای بازدید از شفشاون باشد. دره ها، قله ها و پستی و بلندی ها در این شهر فراوان است و هیچ کمبودی در این مورد وجود ندارد.

شفشاون مراکش (Chefchaouen)



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)