سفر به امارات و بازدید از باغ گل دبی

سفر به امارات و بازدید از باغ گل دبی

اگر از شرایط اقلیمی دبی مطلع باشید، قطعا تعجب خواهید کرد که بدانید باغی سرسبز و شگفت‌انگیز در این شهر کویری وجود دارد. باغ گل دبی معروف به میراکل گاردن، جاذبه‌ای هیجان‌انگیز است که در قلب این شهر مدرن واقع شده و از گردشگران کودک تا بزرگسال را به تماشای خود دعوت می‌کند. اگر قصد سفر به دبی را دارید، با این جاذبه هم آشنا شوید.

سفر به امارات و بازدید از باغ گل دبی

معرفی باغ گل دبی یا باغ معجزه

در قلب کویری‌ترین شهر دنیا یعنی دبی باغ گلی باشکوه و رنگارنگ وجود دارد که به آن باغ گل میراکل دبی می‌گویند. این باغ در منطقه دبی‌لند واقع شده است و مساحتی بالغ بر 72 هزار مترمربع دارد.

آنچه آوازه این باغ را بر سر زبان‌ها انداخته، نحوه گل‌آرایی متفاوت آن است که سبب خلق شمایلی سه‌بعدی در نگاه گردشگران می‌شود. جالب است بدانید که شکل گل‌آرایی 150 میلیون گیاه موجود در باغ موضوعی دبی هرسال تغییر می‌کند و همین موضوع، شوق گردشگران را برای خرید تور دبی از تهران و تماشای این باغ افزایش می‌دهد.

باغ گل دبی چگونه و در چه سالی ساخته شد؟

باغ گل معروف دبی شاهکاری هنری از شرکت بزرگ آکار با سرپرستی عبدالناصر رهال، ایده‌پرداز خوش‌فکر اردنی، است. این مجموعه هنری شگفت‌انگیز در سال 2013 افتتاح شد و توانست در همان سال اول افتخار حضور در گینس را از آن خود کند.

با استقبال باشکوه 2 میلیون گردشگر از افتتاحیه باغ معروف دبی شهرت و آوازه این مجموعه در کل جهان پیچید. حالا هرساله گردشگران بسیار زیادی از سراسر دنیا راهی دبی می‌شوند تا ملاقاتی دلچسب با گیاهان زیبای این مجموعه داشته باشند.

طراحی های باغ گل دبی

اعجاز اصلی دهكده جهانی باغ گل دبی زمانی نمایان می‌شود که گردشگران با اشکالی سه‌بعدی از گیاهان مختلف دنیا روبه‌رو می‌شوند. طراحان و ایده‌پردازان خوش‌ذوق و خلاق این پارک برای گل‌آرایی گیاهان از ماشین‌ها، ماکت‌ها، هواپیماها، تپه‌ها و هر وسیله حجیم دیگری استفاده کرده‌اند تا گیاهان نمایی کاملا چندبعدی داشته باشند.

به همین دلیل هم وقتی در حال قدم‌زدن در باغ دبی هستید، با مجسمه‌هایی غول‌پیکر مواجه می‌شوید که توسط انبوهی از گیاهان پوشانده شده‌اند. این نوع گل‌آرایی در خلق تصاویری واقعی از گیاهان تاثیر به‌مراتب چشمگیرتری دارد.

جاذبه های دیدنی در باغ گل میراکل دبی

پارک میراکل گاردن دبی فقط با گیاهان زیبایش شما را غافلگیر نمی‌کند. در این مجموعه گنیجنه‌ای جذاب از بهترین دیدنی‌ها جا خوش کرده‌اند که هریک لحظاتی فوق‌العاده خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی را برای گردشگران رقم می‌زنند. ما در ادامه معرفی کوتاهی از بخش‌های متنوع این مجموعه خواهیم داشت.

سفر به امارات و بازدید از باغ گل دبی

نام جاذبه توضیحات
هواپیمای ایرباس غول‌آساترین مجسمه گل باغ دبی که با هیبت باشکوه و خیره‌کننده خود گردشگران را متحیر و شگفت‌زده می‌کند. این مجسمه‌‌گل‌دار محصول مشترک باغ گل دبی و شرکت هواپیمایی امارات است.
ساختمان های پوشیده‌شده با گل گل‌آرایی در باغ گل دبی منحصر به ماکت‌ها و خودروها نیست. در این باغ دلگشا با سازه‌هایی عظیم‌الجثه از مساجد، قصرها، قلعه‌ها و کلیساها مواجه خواهید شد که هیبتی پوشیده از گل دارند.
خیابان دیزنی در این بخش 9 شخصیت معروف کارتونی در دیزنی با شمایلی مزین‌شده به گل‌های رنگارنگ از شما استقبال خواهند کرد.
دهکده معطر برای بازدید از گیاهان دارویی و شفابخش کافی است به دهکده معطر باغ گل سر بزنید که با نمای کاخ‌مانندش جلوه‌ای بهشتی پیدا کرده است.
برج خلیفه در باغ گل میراکل دبی برج خلیفه هم حضور دارد. ماکت طراحی‌شده از این برج در همراهی با گل‌وگیاهانی که دورتادور آن را محاصره کرده‌اند، نمایی جذاب و شکوهمند به باغ گل معروف دبی می‌بخشد.
پارک دریاچه زیباترین جلوه از طبیعت در همنشینی با آب زلال و گل‌های رنگارنگ متجلی می‌شود. این جلوه تماشایی و چشم‌نواز در بخش پارک دریاچه باغ گل دبی با شکوه هرچه‌تمام ظاهر می‌شود.
گذرگاه های معطر بهترین لوکیشن باغ دبی برای عکاسی و گذراندن لحظاتی رمانتیک با انبوهی از گل‌های رنگارنگ و زیبا. عبور از این مسیرهای عاشقانه نه تنها شما را در ثبت‌کردن قشنگ‌ترین قاب از طبیعت همراهی می‌کند که آرامش را به معنای واقعی برایتان به ارمغان می‌آورد.
مجسمه خرس ولنتاین باغ گل دبی در روز عشق که به دادن خرس و شکلات معروف است، افتتاح شد. به همین مناسبت یکی از بخش‌های جذاب و اصلی این باغ را خرس‌های تدی زینت‌شده به گل‌های رنگارنگ تشکیل می‌دهند.
مجسمه های دیزنی شخصیت‌های معروف انیمیشن دیزنی از دیگر میزبانان باغ گل در دبی هستند که حضورشان اسباب شادی و نشاط شما را فراهم می‌کند. میکی‌موس، دانلد داک، سیندرلا و سفید برفی معروف‌ترین این شخصیت‌ها هستند.
باغ پروانه ها باغی سرپوشیده که میزبان 15 هزار گونه پروانه از هر گوشه دنیاست.
استخر ماهی 3 حوضچه ماهی با فضایی بانشاط و دل‌انگیز، مناظری زیبا و هوایی مطبوع و دل‌انگیز برای یک دورهمی دلچسب.
ساعت گل سازه‌ای دیگر در باغ معروف دبی با 15 متر ارتفاع که برخلاف سایر اشیای حجیم این پارک، کل هویت آن را گل تشکیل می‌دهد.

بهترین زمان بازدید از باغ گل دبی

باغ گل معروف دبی در روزهای کاری هفته از 9 صبح تا 9 شب و در روزهای تعطیل از 9 صبح تا 11 شب میزان گردشگران از سراسر دنیاست. از آنجایی که باغ دبی در روزهای تعطیل میزبان شمار بیشتری از گردشگران است، توصیه می‌کنیم بازدیدتان از این مجموعه را به روزهای عادی یا ساعات ابتدایی و پایانی روز موکول کنید که هم هوا خنک‌تر است و هم فضای مجموعه خلوت‌تر می‌شود.

البته این باغ دیدنی در فصل تابستان و به دلیل گرمای هوا، تعطیل است و مسافران تور دبی تابستان 1403 نمی‌توانند از این جاذبۀ شگفت‌انگیز دیدن کنند.

امکانات تفریحی باغ گل معجزه دبی

در این باغ دلگشا تفریحات متنوعی با دوز بالای سرگرمی ارائه می‌شود که عبارتند از:

  • زمین بازی کودکان
  • ترامپولین پارک
  • آمفی تئاتر

امکانات رفاهی باغ معجزه دبی

تکمیل‌کننده تمام تفریحات و زیبایی‌های بصری باغ گل دبی امکانات رفاهی زیراست که در بخش‌های مختلف این مجموعه به چشم می‌خورد:

  • عکاسی حرفه ای
  • رستوران
  • کافی شاپ
  • بوفه خوراکی
  • فروشگاه های خرید سوغات
  • استراحتگاه
  • نمازخانه
  • سرویس بهداشتی
  • پارکینگ
  • اتاق کمک های اولیه

هزینه ورودی باغ میراکل گاردن دبی

برای تهیه بلیط هم می‌توانید به صورت آنلاین و با مراجعه به وبسایت این مجموعه اقدام کرده و هم اینکه آن را از ورودی باغ گل دبی تهیه کنید.

قیمت بلیط باغ گل دبی به سن هر گردشگر بستگی دارد. براین‌اساس، هزینه ورودی هر گردشگر از 3 سال تا بالاتر از 12 سال، بین 0 تا 95 درهم خواهد بود.

آدرس و نحوه دسترسی به باغ گل دبی

باغ معروف دبی در منطقه گردشگری دبی لند و در فاصله 20 کیلومتری مرکز شهر قرار دارد. برای دسترسی به این مجموعه هم می‌توانید از مترو و اتوبوس استفاده کنید و هم می‌توانید با کرایۀ تاکسی، خود را مستقیم به میراکل گاردن دبی برسانید.

  • ادرس باغ گل دبی: دبی، منطقه 2، خیابان البرشا 3، دبی لند

سفر به امارات و بازدید از باغ گل دبی

تور دبی تریپ؛ ارزانترین تور خارجی در تابستان

اگر به سفرهای خارجی علاقمندید، توصیه می‌کنیم تور ارزان دبی در تابستان تریپ را از دست ندهید. از مزایای این تور خارجی می‌توان به پرواز با ایرلاین‌های امارات یا ایرعربیا اشاره کرد که هم شرط 1000 درهم وجه نقد را حذف کرده و هم شما را به بازدید رایگان از جاذبه‌های گردشگری دبی دعوت می‌کنند.

آژانس مسافرتی تریپ با نزدیک به دو دهه تجربه در حوزه توریسم داخلی و خارجی، همراه مطمئن شما برای خرید تور، رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما ارزان است. با مراجعه به www.trip.ir سفر رویایی خود را آغاز کنید.