باتومی بهتره یا تفلیس

باتومی بهتره یا تفلیس؟ مقایسه دو شهر پرطرفدار و گردشگر پسند گرجستان

شهرهای باتومی و تفلیس، دو شهر مهم و جذاب برای گردشگران، در کشور گرجستان هستند و همین باعث شده تور ترکیبی تفلیس و باتومی جزو مقاصد گردشگری محبوب به شمار برود. همان طور که می دانید تفیلس پایتخت گرجستان و باتومی نیز یک شهر ساحلی بی نظیر در گرجستان است. مسافت تفلیس تا باتومی را می توانید با قطاری که روزانه 3 بار در بین این دو شهر رفت و آمد می کند استفاده کنید. کل مدت زمانی که باید در راه باشید چیزی حدود 5 ساعت است. اما اگر قرار باشد یکی از این شهرهای گرجستانی را برای سفر انتخاب کنید، کدام مورد بهتری خواهد بود؟

باتومی بهتره یا تفلیس

سفر به باتومی

باتومی یکی از شهرهای زیبا و جذاب جمهوری گرجستان است که در نزدیکی دریای سیاه واقع شده است. این شهر با مناظر طبیعی فوق العاده اش، ساحل های شنی و درختان جنگلی، یکی از مقاصد محبوب گردشگری در اوایل قرن بیستم بود و اکنون هم همچنان با استقبال زیادی از گردشگران مواجه است.

باتومی دارای آب و هوای معتدل و خنک است که در فصل تابستان برای گردشگران بسیار دلپذیر است. در این شهر می توانید از معماری زیبا و منحصر به فرد آن لذت ببرید، به موزه ها و نمایشگاه های هنری مراجعه کنید و از غذاهای محلی و خوشمزه آن بهره مند شوید.

همچنین در باتومی می توانید به باغ باتومی، کازینوها، پارک های زیبا و ساحل های دلپذیر این شهر سر بزنید و از وقت خوشی در آنجا بگذرانید. همچنین اگر علاقه مند به تفرج در بازارهای محلی و خرید از فروشگاه های محلی هستید، باتومی نیز شهر گردشگری خوبی برای این کار است.

بنابراین، اگر قصد دارید یک سفر جذاب و دلپذیر به یک شهر زیبا و جذاب را تجربه کنید، تور باتومی یکی از بهترین گزینه ها برای شما خواهد بود. این شهر با فرهنگ و تاریخ خود، مناظر طبیعی فوق العاده و فرصت های خرید منحصر به فرد، شما را به خود جذب خواهد کرد و تجربه یک سفر به یاد ماندنی را برای شما فراهم خواهد کرد.

سفر به تفلیس

تفلیس، پایتخت جمهوری گرجستان، یکی از شهرهای زیبا و پرطرفدار در کشورهای قفقاز است. این شهر با تاریخ طولانی، فرهنگ چندگانه و طبیعت زیبا، یک مقصد جذاب برای گردشگران از سرتاسر جهان است. اگر شما نیز به دنبال یک سفر جذاب و فراموش نشدنی هستید، تور تفلیس یک گزینه عالی خواهد بود.

تفلیس با معماری زیبا و تنوع فرهنگی، گنجینه‌ای از جاذبه‌های گردشگری فراوان دارد. یکی از محبوب‌ترین مناطق تفلیس، قلعه ناریکالا است که روی تپه‌ای بلند در قلب شهر واقع شده و چشم انداز فوق‌العاده‌ای از شهر را به شما ارائه می‌دهد. همچنین، پل تفلیس، که بر روی رودخانه کورا واقع شده، یکی از نمادهای شهر است و مکانی بسیار دیدنی برای گردشگران است.

علاوه بر این، بازارهای محلی تفلیس نیز یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای بازدید است. شما می‌توانید در این بازارها انواع صنایع دستی، محصولات محلی و همچنین غذاهای محلی تفلیس را تجربه کنید. همچنین، رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌های محلی تفلیس، شما را با غذاهای خوشمزه گرجی آشنا می‌کنند.

در کنار اینها، تفلیس دارای موزه‌های متعددی است که شما را با تاریخ و فرهنگ گرجستان آشنا می‌کنند. موزه ملی گرجستان، موزه هنرهای زیبا و موزه تاریخی تفلیس فقط چند نمونه از موزه‌های جذاب در این شهر هستند.

به طور کلی، سفر به تفلیس یک تجربه منحصر به فرد و جذاب خواهد بود. از زیبایی‌های طبیعی و تاریخی شهر لذت ببرید، با مردم مهمان‌نواز و دوست داشتنی این شهر آشنا شوید و از فرهنگ و غذاهای شگفت‌انگیز گرجی لذت ببرید. حتما سفر به تفلیس را به لیست سفرهای خود اضافه کنید و یک تجربه فراموش نشدنی را تجربه کنید.

باتومی ارزان تر است یا تفلیس؟

از جمله شباهت های بین باتومی و تفلیس می توان به مقرون به صرفه بودن سفر به هر یک از آن ها اشاره کرد؛ با این حال در برخی از مواقع سال سفر به تفلیس می تواند تا حدودی ارزان تر از سفر به باتومی باشد. لازم است بدانید که تفلیس پایتخت گرجستان است؛ به همین دلیل چندان شهر ارزانی نیست. همچنین در فصل شلوغی و ازدحام گردشگران هزینه های سفر به آن افزایش پیدا می کند.  در حالی  که شهر باتومی ارزان تر است؛ هزینه حمل و نقل در آن بیشتر است. لذا در هنگام رزرو تور به این مورد دقت کنید. به یاد داشته باشید که به دلیل حمل و نقل فراوان در تفلیس می توانید از هزینه های خود بکاهید و نگران تردد نباشید.

باتومی یا تفلیس کدام برای سفر بهتر است؟

اگر می خواهید در سفر خود به گرجستان، بیشتر با فرهنگ و پیشینه این کشور آشنا شوید و از جاذبه های متعدد گرجستان بازدید نمایید، قطعاً تفلیس یک انتخاب عالی برای شما خواهد بود. اما اگر می خواهید تعطیلاتی دلپذیر را در سواحل زیبا تجربه کنید و علاقه مند به بازدید از جاذبه های گردشگری مدرن هستید، پیشنهاد می کنیم خرید تور باتومی را جزو برنامه های خود قرار بدهید.

آب و هوای کدام یک بهتر است؟

از آنجا که شهر باتومی یک شهر ساحلی است و در کنار دریای سیاه واقع شده است به عنوان مرطوب ترین شهر در کشور گرجستان شناخته می شود. در واقع بارش برف در این شهر به ندرت اتفاق می افتد و به طور میانگین دمای هوای باتومی چیزی بین ۲۰ الی ۲۵ درجه سلسیوس محاسبه می شود.

در مقابلآب و هوای شهر تفلیس ترکیبی از هوای خشک و سرد منطقه قفقاز و رطوبت دریای سیاه است. شهر تفلیس از آب و هوای کوهستانی برخوردار می باشد، تفلیس در فصل های گرم سال دارای آب و هوای بسیار گرمی می باشد. همچنین در فصل های سرد و خنک سال نیز شاهد بارش برف و باران بسیار در این شهر خواهیم بود.

جاهای دیدنی کدام بهتر است؟

هر دو شهر هم تاریخ فراوان دارند و هم جاذبه های گردشگری زیبا. اگر به طبیعت گردی و آرامش علاقه دارید باتومی بهترین گزینه است؛ اما اگر علاقه به شهرگردی و هیاهو دارید پیشنهاد ما به شما تفلیس است. البته دیدنی های تفلیس بیشتر از جاذبه های باتومی است؛ به همین دلیل گردشگران بیشتری به آنجا سفر می کنند. از جمله جاهای دیدنی تفلیس می توان به خیابان روستاولی، قلعه ناریکالا، بازار میدان، پل صلح و بافت قدیمی شهر اشاره کرد. در باتومی نیز جاذبه های متعددی مانند مجسمه علی و نینو، دریاچه نوری گل، پارک ساحل و آبشار ماخونتسی اشاره کرد.

مقایسه خرید در تفلیس و باتومی

شهر باتومی نیز برای خرید بد نیست؛ اما تعدا مراکز خرید آن کمتر از تفلیس است. ناگفته نماند که همان چند پاساژ این شهر نیز بسیار لوکس اند و اجناس خوبی به فروش می رسانند. مراکز خرید تفلیس متنوع تر است که آن هم به خاطر توریستی بودن این شهر است. در آنجا می توانید انواع اجناس برند و حتی صنایع دستی را با قیمت های اقتصادی خریداری کنید. همچنین بازارهای سنتی تفلیس تنوع زیادی دارند و اجناس جالبی را در اختیار گردشگران قرار می دهند.

مقایسه قیمت تور تفلیس و باتومی

تور باتومی و تفلیس بسته به فاکتورهای مختلف قیمت های گوناگونی هم دارند. از جمله موارد تاثیرگذار می توان به زمان سفر، هتل محل اسکان، ترانسفر، تعداد وعده های غذایی، ایرلاین و تعداد روزهای سفر اشاره کرد. اگر تمایل دارید تا در این باره بیشتر بدانید پیشنهاد می کنیم به سایت آریسا پرواز مراجعه کرده، با همکاران تماس بگیرید و اطلاعات کاملی را در این باره دریافت کنید.