آبشار ایج رامسر ، مازندران | Ramsar

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

آبشار ایج رامسر

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره آبشار ایج رامسر صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این آبشار زیبا در رامسر در ادامه با ما همراه باشید.

آبشار ایج رامسر که به «آبشار ده‌قلو» نیز شهرت دارد، یکی از این جاذبه‌های طبیعی شهرستان رامسر در استان مازندران است که در فاصله‌ی کمی از روستای ایج اشکور علیا رامسر، قرار گرفته است. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این پدیده‌ی طبیعی می‌توان به آب فراوان آن و نیز فضاهایی در زیر سنگ‌های آبشار اشاره کرد که همانند غاری وسیع است.

این آبشار از ذوب شدن برف‌های دائمی کوه خشم چال در ارتفاعات اشکورعلیا سرچشمه می‌گیرد و پس از طی مسافتی در بالادست روستای ایج، از فراز سنگی، روی سنگی دیگر فرو می‌ریزد، سپس به صورت آبشارهایی متعدد به عمق دره سرازیر می‌شود. وجود کوه‌های پر برف در رامسر و بارندگی‌های فصلی باعث شده است مناظر طبیعی بسیار زیبا با چشم‌اندازهای خارق‌العاده و مناطق بکر طبیعی در این منطقه ایجاد شود.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


این آبشار دارای آب بسیار فراوان، فضاهای مانند غار وسیع در زیر آبشار، چشمه‌های خروشان، یخچال های دائمی و نمایی تماشایی از دره اشکور است که دارای پوشش گیاهی بسیار خوشبو می‌باشد و دل هر بیننده ای را بی‌شک می‌برد.

آبشار ایج رامسر
آبشار ایج رامسر

این آبشار آب زیادی هم دارد که وقتی از روی یه سنگ به روی بعدی میریزد و به سمت عمق دره میرود صدایی فوق العاده ایجاد میکند و همه اینها در کنار پوشش گیاهی خوش رنگ و بوی منطقه باعث شده این آبشار محبوب گردشگرها باشد.

چگونه به آبشار ایج برویم ؟

روستای میج شمالی ترین روستای اشکور بالا می باشد. اشکور، دره ای شمالی جنوبی در مرز استانهای مازندران و گیلان می باشد که از رحیم آباد گیلان جاده ی آسفالته آن آغاز می گردد و با گذشتن از مسیری پر پیچ و خم و طولانی، (‌سواری حدود 2 ساعته ) و با پشت سر گذاشتن مسیر های فرعی فراوان که به روستاهای کوهستانی این منطقه می روند ،‌به روستای میج در انتهایی ترین نقطه آن می رسد. چند کیلومتر انتهایی مسیر ،‌ جاده خاکی و پر دست انداز می باشد.

آدرس: استان مازندران، رامسر، روستای ایج یا اشکور علیا

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨