دیدنی های آبادان 
دیدنی های آبادان 

بهترین مکان های دیدنی آبادان ، خوزستان | abadan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دیدنی های آبادان 

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با دیدنی های آبادان آشنا خواهیم کرد . در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

آبادان یک شهر بندری است و به همین لحاظ است که از نظر تجاری و توریستی حائز اهمیت می باشد این شهر که در رده شهرهای گردشگری ایران قرار دارد شامل جاذبه های متنوع و مختلفی است که برخی از آنها جنبه تاریخی برای گردشگران دارند. در آبادان از بازارهای شلوغ محلی تا دیدنی های اطراف شهر هر یک دارای جاذبه ای خاص برای گردشگران است که بسیار خاطره انگیز خواهد بود.

 مسجد رنگونی‌ها 

اولین جایی که باید در دیدنی های آبادان سراغش را بگیرید، مسجد رنگونی‌هاست. این مسجد هیچ رنگ‌و‌بویی از معماری ایرانی ندارد و تمام و کمال نمایش‌گر معماری شبه‌‌جزیره‌ی هندوستان است. این مسجد در سال ۱۳۰۰ شمسی، در نقطه‌ی صفر مرزی، همجوار با اروندرود ساخته شد. گفته می‌شود، مسجد رنگونی با تقاضای مسلمانان اهل شبه‌قاره‌ی هند و به‌ویژه اهالی «رانگون» در «میانمار» فعلی که در آبادان ساکن بودند، ساخته شد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


البته بنای مسجد را کارگران پاکستانی پالایشگاه آبادان ساخته‌اند. گچ‌بری‌ها و کار روی سیمانمسجد رنگونی‌های آبادان منحصر‌به‌فرد است. رنگ‌هایی که در معماری هندی دیده می‌شود و البته محرابی گل‌گون که با انبوهی از نقش و نگاره‌های اسلیمی و طرح‌های هندسی تزیین شده‌ است. موزه‌ی اسناد تاریخی و خطی آبادان هم در این مسجد قرار دارد.

دیدنی های آبادان 

کلیسای سورت گاراپت

کلیسای سورت گاراپت آبادان در سال ۱۳۱۹ ساخته شده است. این کلیسا در زمان جنگ آسیب دید اما توسط ستاد بازسازی مناطق جنگی مرمت شد. در حال حاضر به خاطر اندک بودن مسیحیان در آبادان مراسمی در این کلیسا برگزار نمی‌شود اما به خاطر مجاورت با مدرسه ادب آبادان، همچنان پابرجاست.

دیدنی های آبادان 

آرامگاه ارامنه ساکن در آبادان

آرامگاه ارامنه ساکن در آبادان، در واقع قبرستانی در منطقه شطیط در جنوب‌شرقی این شهر است که بالاتر از اروند کنار واقع شده است. این قبرستان نزدیک به هزار و پانصد متر مربع مساحت دارد و حدودا سیصد و بیست مقبره در آن وجود دارد که یادمان رفتگان را به جای سنگ، روی قالب‌های سیمانی و عموما به خط و زبان ارمنی نوشته‌اند.دیدنی های آبادان 

سینما نفت آبادان

این جاذبه که از دیدنی های آبادان با جنبه فرهنگی است دارای اهمیت بالایی است بنای اصلی این ساختمان بعد از جنگ جهانی دوم برپا شده است.دیدنی های آبادان 

پل کابلی آبادان

پل کابلی آبادان نخستین پل کابلی واقع در خشکی جهان نام گرفته است و در محله کوی فرهنگیان و به اسم رایج (تانکی ابوالحسن) در بین مردمان این شهر شناخته می شود که تقریبا در مرکز جغرافیای این شهرستان و یکی از ورودی های اصلی شهرستان و در کنار پلی اصلی که از رودخانه بهمنشیر عبور می کند قرار دارد.دیدنی های آبادان 

موزه آبادان

موزه آبادان گنبد مخروطی و طبقه طبقه با بلندی ۲۲٫۵ متر از گنبد آرامگاه دانیال نبی در شوش الگو گرفته‌ است. پس از تعمیرات و مرمت ۱۵ ساله، موزه آبادان به یک تالار اصلی و دو تالار جنبی تبدیل شد. تالار اصلی موزه آبادان، محل نمایش آثار دایمی موزه از جمله آثار به دست آمده از شوش (هزاره اول قبل از میلاد) و آثار دوره صفوی و قاجاری‌ شد و البته آثار مردم‌شناسی و نیز هنرهای سنتی در این مجموعه قرار گرفت.

یکی از تالارهای جنبی ‌موزه به تالار نمایشگاه‌های موقت اختصاص داده شد و تالار جنبی دیگر را اختصاص به کتابخانه و سالن اجتماعات موزه آبادان دادند. در موزه آبادان آثار مردم شناسی و آثار باستانی به معرض نمایش گذاشته شده است و ظروف سفال تاریخی و اشعار نگاشته شده بزرگان شعر و ادب پارسی روی دیوارهای آن قابل مشاهده است.

بت‌های مفرغی، سرگرزه‌ها، دهانه‌های اسب، مجسمه‌ حیوانات، ظرف کروی لوله‌دار خاکستری رنگ ساخته شده به شیوه چرخ‌ساز، تنگ لوله‌دار با کف ساده ساخته شده و از شوش به دست آمده‌ است و… از جمله آثار این موزه هستند. در ایام نوروز که موزه مورد استقبال بیشتری قرار می‌گیرد، نمایشگاه صنایع دستی شامل صنایع دستی بومی از قبیل محصولات لیف خرما و کالاهای حصیری در بخشی از این موزه نمایش داده و به فروش می‌رسد.

دیدنی های آبادان 

بهمنشیر

بهمنشیر (شکل فارسی امروزی نام پهلوی وهمن‌اردشیر) (همچنین بَهمِشیر، بحرالماشیر، بَمِشیر) نام کنونی یکی از شاخه‌های رود کارون در استان خوزستان است. رود کارون پس از رسیدن به شهر خرمشهر به دو شاخه تقسیم می‌شود، شاخه نخست از آبادان می‌گذرد و به سوی اروندرود در مرز ایران و عراق رفته، و پرآب‌ترین دهانه یا بهمن‌شیر، در امتداد اروندرود به خور بهمن‌شیر و سپس به خلیج فارس می‌ریزد.

درازی رود بهمن‌شیر حدود ۹۰ کیلومتر، عرض آن ۶۰۰ متر و عمق آن حدود ۴ متر است. دریچه‌های نخستین قفل کشتیرانی ایران در سد سلولی بالادست رودخانه بهمنشیر با حضور وزیر نیرو در تاریخ ۲۹ فروردین ماه ۹۷ در چوئبده باز شد.

دیدنی های آبادان 

جزیره مینو

یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری آبادان جزیره زیبای مینو است که برای هر مسافری می تواند سفری خاطره انگیز به یادگار بگذارد، به ویژه شب های این جزیره بسیار دیدنی و جذاب است. این جزیره در گذشته صلوح نام داشته و بین آبادان و خرمشهر واقع شده که دو شاخه اروند رود آن را فرا می گیرد. این جزیره دارای 10 متر ارتفاع از سطح دریاست و در فاصله 10 کیلومتری خرمشهر قرار دارد. مینو، شهر کوچکی است که در آن قرار گرفته و بزرگترین آبادی این جزیره است. این شهر جمعیتی در حدود 13,000 نفر دارد و تفریحگاهی برای مردم آبادان و خرمشهر به حساب می آید.دیدنی های آبادان 

آرامگاه سید عباس

این آرامگاه در شهر آبادان دارای اهمیت بالایی است و بیشتر مراسم های مذهبی در این آرامگاه برگزار می گردد. این آرامگاه که متعلق به سید عباس از افراد بزرگ آبادان بوده است می باشد.دیدنی های آبادان 

بازارهای آبادان

آبادان به دلیل همجواری با کشورهای حوزه خلیج‌فارس و داشتن صادرات و واردات کالا از طریق لنج و کشتی، دارای بازارهای متنوع و متعدد با قیمت‌های مناسب است که مردم شهرها و استان‌های دیگر را برای خرید و سیاحت راهی این شهر می‌کند. بازارهای آبادان شامل بازار کویتی‌ها،بازار امیری، بازار احمد آباد، بازار ته لنجی‌ها، بازار مرکزی و بازار درجه یک ماهی‌فروشان می‌شود.دیدنی های آبادان 

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)