بوستان جمشیدیه تهران
بوستان جمشیدیه تهران

بوستان جمشیدیه (پارک سنگی) تهران | Jamshidiyeh Park

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بوستان جمشیدیه تهران

در این مطلب از مجله تاپ توریست قصد داریم به سراغ یکی از جاهای دیدنی و بسیار مناسب تفریحی تهران یعنی بوستان سنگی برویم. بوستان سنگی که با نام بوستان جمشیدیه تهران نیز شناخته می شود یکی از بوستان های بسیار جذاب با طبیعتی بکر در شهر تهران است.

بوستان جمشیدیه از قدیمی ترین و زیباترین پارک های شمال تهران می باشد که در فصل پاییز دارای زیبایی بسیار خاصی است. این بوستان که با نام پارک سنگی جمشیدیه نیز شناخته می شود در انتهای خیابان شهید باهنر یا نیاوران قرار گرفته است. بوستان جمشیدیه به این دلیل که در نزدیکی کوه های شمال تهران قرار گرفته است همواره یکی از نقاط اول پایتخت محسوب می شود که بارش برف و باران در آن آغاز می گردد.

بوستان جمشیدیه دارای معماری متفاوتی با سایر پارک های تهران است. آبشار مصنوعی و یک حوض زیبا و تعدادی المان هنری تجسمی از شاهکارهای معماری این بوستان است. بالا بالا رفتن از پله های پشت آبشار شما به طبقات بالایی پارک خواهید رسید و در آن جا نمایی خاص از شهر تهران را خواهید داشت.

بوستان جمشیدیه (پارک سنگی) تهران
بوستان جمشیدیه (پارک سنگی) تهران

نگاهی به پارک جمشیدیه

پارک جمشیدیه یا بوستان سنگی جمشیدیه مصفا در منطقه یک و ناحیه 4 شهر تهران قرار گرفته است و بخشی از اراضی باغ های دولو محسوب می شود. این پارک در روزگاری به خاندان دولو تعلق داشته است که در دوره ی قاجار زندگی می کردند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


پارکی که امروزه به آن «پارک جمشیدیه» گفته می شود اصولاً متعلق به فردی به نام جمشید دولو قاجار بوده است. املاک زیادی در تهران به نام طایفه دولو از مشهورترین خانواده های وابسته به قاجار، سند خورده بود، در شناسنامه تاریخی پارک جمشیدیه هم نام جمشید دولو قاجار به عنوان مالک زمین این بوستان ثبت شده است، مالکی که ملک ۶۹ هزار مترمربعی خود را به فرح پهلوی بخشید.بوستان جمشیدیه تهران

قسمت های گوناگون پارک

این پارک دارای قسمت های گوناگونی است. به طوریکه با ورود به فضای بوستان سنگی جمشیدیه هوای خنک و پاکیزه ای را احساس خواهید کرد. در بوستان جمشیدیه دیگر خبری از آلودگی هوا و دود و ماشین ها نیست و درخت ها، گل ها، نغمه پرندگان که با صدای شرشر آب ترکیب شده است حس خاصی را از طبیعت به شما القا می کند.

قرار گرفتن کوه، رودخانه، آبشار و فضایی جنگلی زیبایی خاصی را به این مجموعه داده است که باعث شده کوهنوردان بسیاری از این مسیر برای صعود بهکلکچال استفاده کنند. وجود پله ها و عبور از کفپوش های ناهموار سنگی که تداعی کننده جاده های جنگلی است، فضایی دلچسب و خاطره انگیز برای عبور و مرور به وجود آورده است.

دریاچه ای بسیار زیبا به همراه آب نماهای گوناگون نیز از دیگر قسمت های این بوستان است که طراوت دل پذیری را به محیط این بوستان داده است. مشاهده بازی ماهی ها و مرغابی های بازیگوش در این برکه شما را ساعت ها مجذوب خود می کند.بوستان جمشیدیه تهران

برخی از امکانات بوستان جمشیدیه

  • آلاچیق
  • آبشار
  • کافه های گوناگون
  • آب نما
  • سرویس های بهداشتی
  • رستوران
  • فضایی برای نگهداری پرندگان

فصل مناسب

بوستان جمشیدیه یکی از معدود جاهایی است که در هر فصلی زیبایی خاصی را دارد. پیشنهاد ما برای رفتن به این بوستان در دو فصل پاییز و بهار است که طبیعتی فوق العاده را در معرض نمایش قرار می دهد.

چگونه به بوستان جمشیدیه برویم؟

برای رفتن به بوستان جمشیدیه بهترین گزینه ی پیش رو استفاده از مترو می باشد. برای استفاده از مترو باید به ایستگاه تجریش بروید و با استفاده از سواری یا اتوبوس های خط جماران-تجریش به این پارک بروید. اتوبوس های بی آر تی که از میدان راه آهن به تجریش حرکت می کنند نیز برای رسیدن به میدان تجریش مناسب است. از میدان تجریش تا جمشیدیه اتوبوس و سواری هایی وجود دارد.



 الی گشت    

                تور کیش