توچال تهران
توچال تهران

در بام تهران ، پایتخت را از زاویه ای دیگر تماشا کنید | Bame Tehran

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بام تهران

در این مقاله از معرفی بهترین و پرطرفدارترین مکان های دیدنی تهران شما را با بام تهران یا پارک پرواز که چشم اندازی زیبا بر پایتخت ایران دارد آشنا خواهیم کرد . در ادامه با مجله گردشگری تاپ توریست همراه باشید تا بیشتر درباره این مکان بدانید.

بام تهران
بام تهران

چرا بام تهران ؟

  • بهترین مکان برای دیدن پایتخت از بلندی
  • دارای امکانات تفریحی و سرگرمی مانند : سنگ نوردی , بانجی جامپینگ , سینما چند بعدی , کافه و… و بهترین مکان برای لذت بردن
  • وجود فودکورت توچال این مکان را تبدیل به علاقه مندان به شکم گردی کرده است
  • دارای آب و هوای پاک و دل انگیز
  • مکانی فوق العاده برای علاقه مندان به عکاسی

مختصری در باره این مکان توریستی و تفریحی بدانید :

این منطقه به علت دارا بودن آب و هوای مناسب برج های زیادی ساخته شده است که در اطراف این مناطق مسکونی مکان های تفریحی و توریستی متعددی به وجود آمده است که شامل  بوستان پرواز و پارک ژوراسیک و همچنین هتل اسپیناس می‌باشد ، همچنین مراکز خرید مدرنی در این منطقه در حال احداث می‌باشد. این منطقه از نظر تقسیم‌ بندی شهری در شهرستان شمیرانات و بخشی از محله بزرگ و مرفه سعادت آباد است.


 

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


بام تهران

بوستان پرواز ، از شمال و شرق به بلوار پیام و میدان بهرود، از جنوب به شهرک پاسارگاد و از غرب به شهرک کیهان محدود می‌شود. اختلاف ارتفاع این بوستان نسبت به مناطق اطراف، باعث ایجاد چشم‌انداز زیبایی از شمال و جنوب تهران شامل کوهستان البرز و همچنین برج میلاد و سایر ساختمان‌ های بلند مرتبه تهران – بخصوص در هوای عاری از آلاینده‌ها – شده که از این بوستان قابل مشاهده است.

همین مسئله وجه تمایز بوستان پرواز از سایر بوستان‌ های تهران است (دید سراسرنما یا ۳۶۰ درجه تهران). پارک پرواز تهران با توجه به موقعیت مکانی و مساحت، یکی از بهترین بوستان‌ های منطقه سعادت آباد تهران به‌ شمار می‌آید. هوای بسیار عالی به دلیل این که در موقعیت کوهپایه‌ای قرار گرفته همچنین نزدیکی به دره فرحزاد که موجب ایجاد چشم‌ اندازهای زیبایی شده‌است، از دیگر عوامل جذاب تر شدن این بوستان به‌شمار می‌رود.

چشم‌انداز رؤیایی طلوع و غروب و مناظر شهر تهران به خاطر ارتفاع زیاد نسبت به اطراف باعث شده در تمام طول ساعات روز و شب این بوستان دیدنی باشد. علاوه بر این از مزایای این پارک فضای مناسبی است که برای پارک خودرو در اطراف وجود دارد. همچنین محیط مناسبی که برای بازی کودکان در نظرگرفته شده‌ است از دیگر امکانات این پارک به‌شمار می‌رود.

پارک ژوراسیک تهران ، (پارک دایناسورهای متحرک) محیطی مفرح و هیجان انگیز برای خانواده‌ها به ویژه کودکان و نوجوانان فراهم آورده که در فاصله‌ای اندک از شهرک بام تهران واقع شده‌است.

همچنین در اصطلاح عامیانه٬ ‘ بام تهران  ‘ به بخش بالایی ولنجک و قسمت ابتدای تله کابین توچال نیز گفته می‌شود. بام تهران مجموعه‌ای است که بین بخش پارکینگ تله کابین و ایستگاه اول آن به صورت جاده آسفالته بوده و به علت وجود مناظر زیبای کوهستانی و نیز دید زیبا از بالایی‌ ترین نقطه شهر تهران موجب شده شهروندان تهران برای استفاده از طبیعت و مناظر زیبا، این جاده را به‌ عنوان مسیری تفریحی و محلی برای پیاده‌روی انتخاب کنند.

دسترسی

بام تهران یا شهرک بام تهران در شمالی ترین قسمت محله سعادت آباد و همجوار با مناطق کوی فراز و بالاتر از میدان بهرود قرار گرفته است .

آدرس : تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک، بام تهران



 الی گشت    

                تور کیش